Skip to content
020 – 638 14 89
020 – 638 14 89
MijnBakkerSpees
mijnBakker&Spees
MijnBakkerSpees
mijnBakker&Spees
  • CIVIEL
    • CIVIEL
    • RAW-Bestek
    • Calculatie
    • RAW-Administratie
    • V&G Plan
    • Keuringsplan
    • Klantverhalen
    • Trainingen
  • VISI
    • VISI
    • voor Aannemers
    • voor Opdrachtgevers
    • voor Ingenieursbureaus
    • voor Leveranciers
    • Toepassingen
      • UAV2012
      • UAV-GC
      • Bouwteam
      • Deelopdrachten
      • STABU
      • BIM
      • AUR
    • Features
      • Basis features
      • Extra features
      • Koppelingen
    • Klantverhalen
    • Trainingen
  • CALC
    • CALC
    • voor Opdrachtnemers
    • voor Opdrachtgevers
    • voor Ingenieursbureaus
    • Features
    • Klantverhalen
    • Trainingen
  • Over ons
    • Over ons
    • Ons team
    • Werken bij
    • Nieuws
  • Contact

CIVIEL

RAW-Bestek

Calculatie

RAW-Administratie

V&G Plan

Abonnement

Huur

Online

Onderwijs

CIVIEL Trainingen

CIVIEL Klantverhalen

VISI

voor Aannemers

voor Adviesbureaus

voor Opdrachtgevers

voor Leveranciers

Features

Koppelingen

UAV2012

UAV-GC

Bouwteam

Deelopdrachten

Stabu

BIM

AUR

VISI Trainingen

VISI Klantverhalen

CALC

voor Aannemers

voor Opdrachtgevers

voor Ingenieursbureaus

Features

Investeringsraming

Kostenraming energietransitie

Offerte

Kostenraming en offerte

Onderhoudsraming

Contractprijzen

CALC Trainingen

CALC Klantverhalen

Over ons

Team

Werken bij

Contact

Nieuws

Evenementen

Trainingen

Klantverhalen

Algemene voorwaarden

Privacybeleid

MijnBakkerSpees
mijnBakker&Spees
info@bakkerspees.nl
Amstel 141F
1018 EP Amsterdam
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Linkedin Bakker&Spees
Youtube Bakker&Spees
Bakker&Spees/Klantverhalen/Bedrijfsnaam1

Klanten: Bedrijfsnaam1

VISI Project

Dijkversterking Delfzijl-Eemshaven

Aannemers Boskalis Nederland en KWS Infra werken in opdracht van Waterschap Noorderzijlvest tussen Eemshaven en Delfzijl samen aan een zeedijk van 11,7 kilometer lang. Deze zeedijk voldoet niet meer aan alle normen, en wordt daarom aangepast.

VISI-project Dijkversterking Delfzijl Eemshaven, Bakker&Spees

Dijkversterking Delfzijl-Eemshaven

Het project

De dijk wordt gemiddeld 50 centimeter hoger gemaakt en in Delfzijl zelfs 2 meter, omdat de zeespiegel stijgt en de grond verzakt is. De zeedijk wordt ook verstevigd door de dijk 5 tot 15 meter breder te maken. Ook de stenen die de dijk sterker maken worden opnieuw ingegoten met beton zodat deze beter bestand is tegen stormen en de druk van de hogere dijk. Tenslotte wordt de zeedijk versterkt zodat deze tegen aardbevingen kan. Er worden ook aardbevingssensoren in de dijk geplaatst om deze goed in de gaten te houden. Daarachter komen extra kleidepots om eventuele aardbevingsschade snel te kunnen herstellen.

VISI-project Dijkversterking Delfzijl Eemshaven, Bakker&Spees

Projectpartners

  • Combinatie Ommelanderdiek:
    • Boskalis Nederland
    • KWS Infra
  • Waterschap Noorderzijlvest

Looptijd

  • 2017 – 2019

Toepassing

Gebruik van VISI

Binnen het project wordt VISI toegepast om alle communicatie en informatie tussen Waterschap Noorderzijlvest en Combinatie Ommelanderdiek uit te wisselen. Het project is op basis van UAV2012 opgezet, waarbij wordt gecommuniceerd over onder andere beoordelings- en bewijsdocumenten, weekrapporten, termijnstaten, verslagen, afwijkingen en wijzigingen.

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

Maak kennis met VISI

VISI van Bakker&Spees is hét online samenwerkingsplatform voor bouwend Nederland. Met onze VISI software kun je slimmer samenwerken in elk bouwproces.

MAAK KENNIS MET VISI
VISI rollen en workflow bakker&spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Aannemers, VISI Klantverhaal

Knipscheer Rail Infra

‘VISI zorgt voor overzicht en structuur’

Als je rond het spoor werkt, dan zit je midden in de hectiek van de reizigersstromen en wil je tegelijk eventuele overlast voor die reizigers tot een minimum beperken. Voor Knipscheer Rail-Infra is dit dagelijkse kost en dan is goede communicatie cruciaal om een project succesvol te laten verlopen. Knipscheer maakt voor haar projecten gebruik van VISI-software, waarmee de digitale samenwerking goed geregeld is. ‘Het liefst werken wij met vaste samenwerkingsverbanden, respectvolle omgang met onderaannemers is daarbij een belangrijk uitgangspunt voor ons’ vertelt bedrijfsleider Arjan Beens.

OVER VISI
VISI-project Station Hilversum, Knipscheer, Bakker&Spees

Verbouwen met de winkel open

Knipscheer Rail-Infra (onderdeel van de Knipscheer Infra Groep) is gespecialiseerd in werkzaamheden rondom de railinfrastructuur zoals ontwerp, realisatie en onderhoud van perrons, stations, geluidsschermen en civiele betonconstructies. Arjan vertelt: ‘Een specifieke uitdaging bij onze projecten is dat wij de klus klaren te midden van de reizigers, want vaak blijft ‘de winkel’ gewoon open tijdens de verbouwing. Het is de bedoeling dat men zo weinig mogelijk last ondervindt van onze werkzaamheden, dat vraagt om een efficiënte aanpak. Soms complex, maar het zorgt ook voor dynamiek en tijdens het werken is er vaak direct contact met de gebruikers van de openbare ruimte.’

Bij Knipscheer Rail-Infra dienen de projecten zich landelijk aan en worden op wisselende momenten in de week uitgevoerd. Dat betekent hard werken, maar wel met hart voor het personeel. ‘Er wordt gewerkt met een ploeg van zo’n twintig vaste medewerkers, daarnaast wordt veelvuldig een beroep gedaan op de expertise van de zusterbedrijven en waar nodig de ploeg aangevuld met inhuur. Vernieuwing van een perron komt vaak neer op nacht- en weekendwerk. Omdat wij ons personeel duurzaam inzetbaar willen houden, respecteren wij de rustperiodes van onze mensen en proberen we het aantal te werken nachten en weekenden te beperken. Dat kan door het toepassen van slimme technieken en door het werk anders te organiseren. Niet makkelijk voor de planners maar het spaart de gezondheid van je mensen’, aldus Arjan.

 

Raamcontract voor meerdere projecten

Knipscheer gebruikt al een paar jaar de VISI-software van Bakker&Spees binnen projecten met ProRail. Met VISI ligt de workflow vast, waardoor het in één overzicht duidelijk is wie in welke rol wat mag communiceren en naar wie en wanneer een bericht mag worden verstuurd. ‘Door VISI heb je snel inzicht in de actuele status van een project. Ook handig is de viewerrol, die uitkomst biedt bij afwezigheid van een projectlid, want je hebt dan rechten om bepaalde informatie in te zien’, verduidelijkt Arjan. Knipscheer heeft sinds een paar jaar een raamcontract, Bakker&Spees is daarmee ‘preferred supplier’ geworden van VISI-software voor Knipscheer. Het voordeel is dat er dan niet steeds een aparte offerte aangevraagd hoeft te worden voor de looptijd van één project, maar dat er een doorlopend contract is voor meerdere projecten. Hierbij worden de verbruikskosten halfjaarlijks per project achteraf gespecificeerd en in één keer gefactureerd. Dat scheelt een hoop administratie.

VISI houdt afspraken helder

Het voordeel van de VISI-software is dat de afspraken tussen de contractpartners helder zijn. Arjan: ‘VISI zorgt voor overzicht en structuur, dat geeft zekerheid en daarmee ook rust in het werk. Je bent af van het bijhouden van verschillende lijsten. Als je in plaats van VISI met e-mail werkt binnen een project, gebeurt het nog wel eens dat in vakantietijd de mailbox explodeert en mails uit het zicht raken, met het risico op onnodig lange doorlooptijden. Binnen VISI liggen de reactietermijnen vast en is de goedkeuring van berichten duidelijk geregeld,  dat is echt een plus ten opzichte van het werken zonder VISI. Ook de rapportagefunctie voor bijvoorbeeld termijnstaten werkt prettig, je kunt op elk moment actuele rapportages uitdraaien.’

 

VISI dwingt tot zorgvuldigheid

ProRail schrijft VISI verplicht voor in de contracten, dus was het werken met de software voor Knipscheer in eerste instantie een ‘moetje’. Arjan: ‘In het begin waren we eerlijk gezegd wel wat sceptisch, wennen aan zo’n nieuw systeem vraagt toch de nodige tijd. Bij de implementatie hebben we een gebruikersinstructie op de werkplek gehad, dat was voor ons voldoende om van start te kunnen. Verder hebben we weinig problemen ondervonden tijdens het werken, want het is een solide systeem. We hebben nog niet eens alle mogelijkheden van de software verkend, daar zouden we eigenlijk een goed moment voor moeten plannen. Over de service van Bakker&Spees zijn we verder heel tevreden, als het nodig is kan er snel geschakeld worden is onze ervaring.’

‘VISI vraagt in het begin meer discipline dan werken via e-mail, dat is even omschakelen. Het is net als met de etherdiscipline van Ellie Lust’, grapt Arjan, ‘je moet je wel eerst verdiepen in de spelregels voor een soepele communicatie, maar juist dat is de kracht van VISI. Het dwingt opdrachtgever en opdrachtnemer om zorgvuldig om te gaan met gegevens en documenten. Dat heeft echt meerwaarde voor een project.’

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
VISI Klantverhaal: Knipscheer spooronderhoud, Bakker&Spees

VISI voor Aannemers

Ben je aannemer? Dan moet je veel afstemmen met je opdrachtgevers en leveranciers. Het online samenwerkingsplatform VISI helpt je een handje hierbij. Op deze manier krijg je grip op elk project.

VISI VOOR AANNEMERS
VISI rekenen tussen velden Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

CIVIEL Klantverhaal

Debuco Advies

‘We hadden er een goed gevoel bij’

Jan Jaap Tukker is contractmanager/technisch manager bij Debuco Advies en houdt zich voornamelijk bezig met contractschrijven, directievoering en toezicht bij diverse overheden. Debuco Advies, dat dit jaar het tienjarig bestaan viert, is gespecialiseerd in onder meer contractmanagement van RAW en innovatieve contracten, technisch management, risicomanagement, en kostenramingen (PRI/SSK).

Onderdoorgang Schipholweg, Bakker&Spees

Keuze voor Bakker&Spees

Het was uit onvrede met hun toenmalige softwareleverancier dat Debuco enkele jaren geleden besloot om zich te oriënteren op een andere leverancier en uitkwam bij het pakket van Bakker&Spees. Na een demonstratie van de softwaremodules Bestek, Calculatie en SSK voor CIVIEL, waarbij ze vooral de export naar het SSK model een handige tool vonden, gingen ze overstag. Contractmanager Jan Jaap Tukker vertelt. ‘We hadden er een goed gevoel bij, dus keken we elkaar aan en zeiden: laten we het gewoon doen!’

 

Flexibiliteit bij het huren van de software

Zo werden in totaal drie licenties aangeschaft en de overstap van de ene naar de andere leverancier bleek in de praktijk verrassend weinig om het lijf te hebben. Het pakket CIVIEL bleek een stuk gebruiksvriendelijker dan de vorige software, door onder andere de mogelijkheid voor koppelingen. Vorig jaar was er behoefte aan uitbreiding met een licentie RAW-Administratie en werd in eerste instantie gekozen voor huur voor een periode van zes maanden. Na verloop van tijd bleek koop toch de beste optie voor Debuco. Jan Jaap: ‘Het is prettig dat Bakker&Spees flexibiliteit biedt en er niet direct een grote investering wordt gevraagd. Fijne bijkomstigheid van die huurconstructie is dat bij uiteindelijke koop van de software een aantrekkelijke korting wordt geboden.’

Persoonlijke benadering

In de krap vier jaar dat Debuco met CIVIEL werkt, waren er weinig belletjes naar de servicedesk nodig. ‘Wel liepen we op een gegeven moment tijdens het werken tegen iets aan wat Bakker&Spees niet à la minute kon verhelpen en wat verder uitgezocht moest worden’, blikt Jan Jaap terug. ‘Natuurlijk ben je niet blij als je voor een belangrijke deadline zit, niemand zit op dubbel werk te wachten. Maar waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders en qua persoonlijke benadering springt Bakker&Spees er dan echt bovenuit.’ Nog dezelfde week kwam accountmanager Wendy van Ombergen langsgereden om de kwestie door te spreken. In de eerstvolgende software-update bleek het issue gelukkig gecorrigeerd te zijn.

 

Training UAV-GC

Dat de contacten met Bakker&Spees goed zijn, blijkt ook uit het feit dat Jan Jaap vorig jaar werd ingehuurd om een training UAV-GC 2005 te geven op de locatie van Bakker&Spees. Er werd dankbaar gebruik gemaakt van de expertise van Jan Jaap om een aantal medewerkers bij te scholen.

Jan Jaap kijkt in zijn rol van directievoerder met tevredenheid terug op een complex saneringsproject dat onlangs is afgesloten. Hij heeft het als een voordeel ervaren om met behulp van de software de kosten goed in kaart te hebben. Dat voorkomt vervelende discussies. ‘De GWW in kleinere projecten is over het algemeen vrij traditioneel en heeft nog wel een slag te maken qua digitalisering van bedrijfsprocessen, maar zal hoe dan ook “om” moeten. Alles uitprinten en scannen is anno 2019 zo achterhaald.’

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

Maak kennis met CIVIEL

Met CIVIEL maak je RAW-bestekken, V&G-plannen, calculaties en administraties. Onze software is gebaseerd op de RAW-systematiek en goedgekeurd door CROW, dit maakt CIVIEL betrouwbaar.

MAAK KENNIS MET CIVIEL
CIVIEL software van Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Opdrachtgevers, VISI Klantverhaal

Gemeente Veenendaal

 ‘VISI bespaart je gewoon tijd en schept duidelijkheid’

Gemeente Veenendaal is een van de klanten die werken met zowel het pakket VISI als  CIVIEL van Bakker&Spees. De eerste kennismaking met de software was in 2015, voor de woonwijkreconstructie Engelenburg Zuid, een complex UAV-GC project. Via een opdrachtnemer die al bekend was met VISI kreeg de gemeente destijds de tip om met het programma aan de gang te gaan. Op dit moment heeft de gemeente zes bouwprojecten uitstaan waarin VISI wordt toegepast.

OVER VISI
Wegenonderhoud, Bakker&Spees

VISI houdt alle partijen scherp

René Dekkers, directievoerder bij de gemeente Veenendaal, is nog steeds blij met VISI.  ‘Het is echt een verbetering ten opzichte van de oude situatie, waarbij alle partijen een willekeurig systeem hanteerden. VISI bespaart je gewoon tijd en schept duidelijkheid. Een van de grote voordelen van de software is de bewaking van reactietermijnen. In de bouwvergadering werpt dat z’n vruchten af. Nu wordt in één klap zichtbaar welke acties nog open staan. Zo houd je elkaar scherp!’
Ondertussen zijn de ervaringen met VISI zo positief dat de gemeente heeft besloten het gebruik voor te schrijven voor alle uitvoeringsprojecten. Onlangs heeft de gemeente Ruben Blair van Bakker&Spees uitgenodigd om het verhaal van de VISI-standaard en software toe te lichten voor iedereen die er straks mee te maken krijgt.

 

Bakker&Spees CIVIEL

Daarnaast besloot de gemeente vorig jaar over te stappen op het CIVIEL pakket van Bakker&Spees toen de software van de vorige leverancier niet langer bleek te matchen met de verwachtingen. Aan die overstap gingen een heldere presentatie door accountmanager Jan Veenhof en een gebruikerstraining vooraf. Inmiddels zijn vier toezichthouders en twee werkvoorbereiders met de modules Bestek, Calculatie en Administratie aan de slag.

 

Vol vertrouwen aan de slag

Als afnemer van twee softwarepakketten heeft de gemeente Veenendaal regelmatig contact met Bakker&Spees. René is zeer te spreken over de begeleiding: ‘Onze contactpersonen zijn makkelijk bereikbaar en denken met ons mee. Bijzonder fijn was dat Bakker&Spees ons voorstelde om voordat we tot aanschaf van CIVIEL overgingen eerst een testversie te draaien. Zo hoefden we niet overhaast een beslissing te nemen.’  Ook voor de toepassing van VISI bleek het mogelijk om een pilotproject in te richten, waardoor de investering over drie jaar kon worden uitgespreid.

Nazorg & de servicedesk

Niet alleen in de voorbereidende fase maar ook voor de ‘nazorg’ is Bakker&Spees beschikbaar. René: ‘Natuurlijk verloopt niet alles direct 100% vlekkeloos. Maar we hebben wel het gevoel dat de aandachtspunten serieus worden opgepakt door Bakker&Spees. Voor vragen die tijdens het werken met de software  naar boven komen, hebben we het nummer van de servicedesk paraat. De mensen aan de telefoon weten waar ze het over hebben en geven zinnige adviezen. Zo ben je snel weer op weg als je tegen iets aanloopt.’

 

Koppeling met andere interne systemen

Gemeente Veenendaal heeft nog wel iets op de wensenlijst staan: een koppeling van VISI met hun interne zaaksysteem om de workflow verder te optimaliseren. Aangezien interoperabiliteit (het vermogen om te communiceren met andere systemen) een van de kenmerken van VISI is, gaat Bakker&Spees onderzoeken hoe deze koppeling het beste gerealiseerd kan worden. Dat vraagt uiteraard tijd, maar gezien de ervaringen heeft René er vertrouwen in dat ook hiervoor een goede oplossing in de maak is.

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

VISI voor Opdrachtgevers

Werk je als opdrachtgever? Dan bewaak je elk project van initiatief tot resultaat. Het online samenwerkingsplatform VISI helpt je een handje hierbij. Op deze manier krijg je grip op elk project.

VISI VOOR OPDRACHTGEVERS
SuperVISI Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Aannemers, VISI Klantverhaal

Van Wijk Nieuwegein

‘Dat alles vast ligt is de grote kracht van VISI’

Van Wijk Nieuwegein is als opdrachtnemer betrokken bij de aanleg van de Vleutensebaan in Utrecht. Dit project zorgt voor betere bereikbaarheid van de wijk Leidsche Rijn via veilige en snelle routes voor fietsers, automobilisten en OV-reizigers.

OVER VISI
VISI Klantverhaal:Van Wijk Nieuwegein, Bakker&Spees

De Vleutensebaan

De Vleutensebaan, die begin 2017 moet zijn afgerond, wordt de verbindende schakel tussen Leidsche Rijn en Utrecht Stad. Een fikse klus voor Van Wijk Nieuwegein door de bouw van maar liefst vijf viaducten en de openbare inrichting. Hoe verwerk je de gigantische documentenstroom die daaruit voortkomt?

Voor Tim van Doorn, werkvoorbereider Beton en Waterbouw, is het dagelijkse kost. Hij is degene die verantwoordelijk is voor alle invoer en maakt daarbij gebruik van VISI, dat is ontworpen om de digitale papiermassa in goede banen te leiden. ‘Het programma is heel gebruiksvriendelijk en wijst zich eigenlijk vanzelf. Mocht de nood aan de man zijn, dan kan een collega in principe zó inspringen.’

 

Halt aan zoekgeraakte stukken

De werkvoorbereider weet waarover hij praat. Nadat het project Vleutensebaan enige tijd had stilgelegen en daardoor het gebruik van VISI ook, was Tim degene die zich het programma eigen maakte. Tim is inmiddels, na ruim een half jaar, geroutineerd in het werken met de software. ‘Er was bij de overname een achterstand van een paar weken aan documentinvoer, dus dat was flink de schouders eronder.’ Na die beginperiode ontdekte hij al snel het zoekgemak van VISI waarmee afspraken en bestanden in een paar muisklikken terug te vinden zijn.

Het grote voordeel van VISI is bovendien dat verplaatsing, wijziging of verwijdering van informatie uitgesloten is. Zo ontstaat een waterdicht systeem, dat een eind maakt aan het verdwijnen van cruciale stukken.

Dat alles definitief vast ligt is de kracht van VISI

De omschakeling naar VISI verliep voor Van Wijk Nieuwegein verder geruisloos. Tim: ‘Maar die ene keer dat ik met het programma ergens tegenaan liep, werd er door de mensen van Bakker&Spees goed meegedacht.’ Tim beseft dat hij nog lang niet alle ins en outs van het programma kent, maar weet dat hij ook voor verdere instructie bij Bakker&Spees terecht kan. ‘Met VISI hebben wij de ideale oplossing gevonden voor het beheersen van de documentenstroom. Het werkt gewoon zoals het moet werken. De status van documenten is direct zichtbaar, zonder ruis van al het mailverkeer er omheen.’

‘VISI regelt via een zogenaamd raamwerk de rollen en verantwoordelijkheden binnen projecten en de formele communicatie tussen deze rollen. Door die gestructureerde aanpak is het simpel om de grote lijnen in het oog te houden.’ Door de eenduidige communicatie was het nut van VISI voor Tim zonneklaar: ‘Dat alles vast ligt is de kracht van VISI.’ Grip op de documentenstroom, dat komt de kwaliteit van het werk ten goede!

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
VISI Klantverhaal: Van Wijk Nieuwegein, Bakker&Spees

VISI voor Aannemers

Ben je aannemer? Dan moet je veel afstemmen met je opdrachtgevers en leveranciers. Het online samenwerkingsplatform VISI helpt je een handje hierbij. Op deze manier krijg je grip op elk project.

VISI VOOR AANNEMERS
VISI rekenen tussen velden Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Opdrachtgevers, VISI Klantverhaal

Gemeente Amsterdam: Hogesluisbrug

‘Alle cruciale informatie haal ik direct boven tafel’

De monumentale dubbele basculebrug Hogesluis in de Sarphatistraat over de Amstel dateert van 1883. Samen met de Blauwbrug is de Hogesluis gebouwd om de stad allure te geven voor de Internationale Koloniale Tentoonstelling. Beide bruggen vervingen een bestaande brug; de originele brug Hogesluis stamde uit 1662. Latere aanpassingen zorgden bij Hogesluis voor veel problemen; hoog tijd om dat eens goed aan te pakken. Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer verzorgt de directievoering en toezicht bij de uitvoering van het project voor de eigen organisatie.

OVER VISI
VISI-project Hogesluisbrug, gemeente Amsterdam, Bakker&Spees

De lat ligt hoog voor deze monumentale brug

Hogesluis is een grote brug, met tien doorvaarten, die weg- en waterzijdig intensief wordt gebruikt. Het is echt een neo-classicistische brug, met overvloedig gebruik van bewerkt natuursteen en een rijke decoratie. Om maar een greep te doen: stalen randliggers met gedecoreerde en gebogen sierstukken van gietijzer met maskers en polychrome schilden (stadswapens), candelaberzuiltjes op de natuurstenen balustrade, gedecoreerde natuurstenen obelisken op de pijlers, lantaarndragers gevormd als scheepsboegen, met bijpassende lantaarns. Het vergt zeer zorgvuldig handelen om bij renovatie van een dergelijke brug de monumentale waarde te behouden.

 

Verrassingen maken complexe renovatie nog lastiger

Maar renovatie was hoognodig. Er is in het verleden al veel gedaan om de brug te behouden. In 1903 werd de brug versterkt voor de tram. In 1934 kwamen er nieuwe vallen. In 1976 bracht men door de beide keldervloeren boorpalen aan voor aanvullend draagvermogen en vernieuwde men de stalen basculekleppen met de bewegingswerken en de beide rijdekken. Maar het blijft een probleem dat de brug eigenlijk niet voor het huidige zware gebruik is gebouwd. Door het beweegbare middendeel ontbreekt het verband in de brug;  inmiddels waren de brughoofden 14 centimeter naar elkaar toegeschoven.

Tijdens de renovatie kwamen nog tal van tegenvallers aan het licht, zodat er veel meer moest gebeuren dan gepland. In plaats van een gedeeltelijke aanpak komt er nu een volledig nieuwe fundering en een nieuw skelet. Natuursteen en decoratie is volledig verwijderd, wordt hersteld en na de renovatie weer aangebracht. Zo staat er straks een nieuwe brug met een grotendeels historische, monumentale afwerking.

Communicatie essentieel om de zaak in de hand te houden

Bij een dergelijke complexe renovatie zijn veel partijen betrokken: opdrachtgever, directievoerder, adviseurs, aannemers. Dit temeer omdat er vóór de renovatie ook nog een complete noodbrug is gemaakt die jarenlang de hele verkeersstroom afwikkelt, inclusief bussen en trams. Dan is een goede communicatie, en vastlegging van de afspraken, essentieel om de zaken in de hand te houden.

Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer en de bouwcombinatie VBK Hoorn – BSB Bergum werken met VISI van Bakker&Spees om de communicatie te laten verlopen volgens het VISI-afsprakenstelsel dat de Nederlandse bouwsector heeft geaccepteerd voor digitale uitwisseling van formele communicatie. Hoe ging dat? Directievoerder Jeffrey Raadschelders van DIVV: ‘Het systeem is goed, maar het bleek lastig om alle partijen op elkaar te laten aansluiten. De software van de aannemer bleek niet aan te sluiten op het reeds door IBA gebruikte systeem. De aannemer is vervolgens ook gebruik gaan maken van VISI waardoor deze problemen niet meer bestonden.’

 

VISI geeft grip op alle beslispunten

En nu loopt het wel goed? Jeffrey: ‘We hadden wat aanloopproblemen, want je hebt ook als gebruiker discipline nodig. Zo gebruikten de diverse deelnemers verschillende naamgevingen; dat maakte documenten lastig te traceren. In overleg hebben we nu standaardcodes opgesteld, dat werkt eenduidig. Verder vereist VISI goedkeuringsprocedures voor bijna alles; om dat beheersbaar te houden hebben we nu ook kortere procedures. Bouwverslagen bijvoorbeeld stellen we meteen tijdens de vergadering vast en tekenen die af. Dat verslag gaat dan direct in VISI. Alle documentatie is daar te vinden; we hebben een grote contractwijziging aangegrepen om over te gaan op versie 3.0 en alle contractdocumenten in het systeem op te nemen. Ik kan alle cruciale informatie direct boven tafel halen, van de opdracht tot de prestatieverklaring aan toe.Alle beslispunten liggen helder. Bij een wijziging komt er een offerte, een adviseur of wij als toezichthouder kunnen daar nog informatie aan toevoegen. Pas na akkoord van de opdrachtgever kunnen we verder. En na de prestatieverklaring volgt een betaalbaarstelling, zo houden we alles in de hand.’

 

Goede samenwerking maakt VISI steeds waardevoller

De VISI-standaard en VISI worden bij projecten als deze aan de praktijk getoetst. Is Jeffrey tevreden? ‘Heel veel onnodige handelingen worden nu voorkomen. En er is zeker overzicht. M’n besteksadministratie is op orde, contactdocumenten, alle voortgangsdocumenten, afspraken en accorderingen zijn direct te vinden, ik heb overzicht van de betalingen. In samenwerking met Bakker&Spees heb ik nu wel het meest complete raamwerk in VISI beschikbaar. Wensen zijn er ook nog; digitaal factureren zit er bijvoorbeeld nu nog niet in. Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt!’

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
VISI-project Hogesluisbrug, gemeente Amsterdam, Bakker&Spees

VISI voor Opdrachtgevers

Werk je als opdrachtgever? Dan bewaak je elk project van initiatief tot resultaat. Het online samenwerkingsplatform VISI helpt je een handje hierbij. Op deze manier krijg je grip op elk project.

VISI VOOR OPDRACHTGEVERS
SuperVISI Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Ingenieursbureaus, VISI Klantverhaal

Sweco Nederland: Rijswijk Buiten

‘VISI draagt bij aan een goede start’

Tussen de A4 en de grens met Delft verrijst RijswijkBuiten: een uitzonderlijk groene woonwijk met zo’n 3400 woningen en zo’n 15 ha voor bedrijvigheid. Het ambitieniveau voor RijswijkBuiten ligt hoog. Fors hoger dan in vergelijkbare steden in Nederland. Vanuit bestaande cultuurhistorische waarden wordt een plezierige, leefbare wijk gebouwd, die bovendien op alle aspecten de toon moet zetten in duurzaamheid: bodem, waterketen, groen, mobiliteit, bebouwing en energie.

OVER VISI
VISI-project: RijswijkBuiten - Sweco Nederland, Bakker&Spees

Beeld: ©Sweco Nederland

Sweco houdt het project met VISI onder controle

Rijswijk contracteerde Sweco Nederland om het civieltechnische en infrastructurele deel voor te bereiden. Dat is een stevige klus. Projectmanager Jaap Paulus: ’Voor deze voorbereiding heb ik alleen al twintig mensen en meer dan tien verschillende disciplines in mijn team. De gemeente heeft een eigen programmabureau voor de wijk opgezet.’  Dat alles gedegen wordt  aangepakt, bleek ook al bij de zorgvuldige planvorming, waar de bewoners van meet af aan bij betrokken zijn.

VISI bouwt het geëiste digitale archief vanzelf op

Jaap Paulus: ’Bij dit project gebruiken we VISI, gehost door Bakker&Spees.  Bakker&Spees heeft de organisatie van het Programmabureau en Sweco in VISI gemodelleerd. Ik zie alle communicatielijnen en heb overzicht over de stand van zaken in mijn projectteam. Het systeem legt alle afspraken vast en bewaakt ze. Dat houdt ons enorm scherp: er blijft niets ongezien liggen.
Zodra ik werk vrijgeef, heeft de gemeente daar direct de beschikking over en kan ermee verder. Een belangrijke eis van de gemeente is dat Sweco aan het eind van de contractperiode een toegankelijk digitaal dossier oplevert. Bij de gebruikelijke communicatie op papier en via e-mail zou dat veel werk vergen. Nu bouwen we het gevraagde digitale archief vanzelf op, zonder extra kosten.’

 

VISI breidt uit van uitvoering naar voorbereiding

VISI is van origine ontwikkeld voor de uitvoeringspraktijk. Met het voor Sweco ontwikkelde raamwerk blijkt het VISI-systeem ook in de voorbereidingsfase dezelfde voordelen, waaronder de faalkostenreductie, te geven!

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

VISI voor Advies- en Ingenieursbureaus

Werk je bij een advies- of ingenieursbureau? Dan houd je vast van overzicht en inzicht. Het online samenwerkingsplatform VISI helpt je een handje hierbij. Op deze manier krijg je grip op elk project.

VISI VOOR ADVIESBUREAUS
VISI overzichten Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Aannemers, VISI Klantverhaal

ProRail: Hanzelijn

‘Een goede manier om snel en betrouwbaar te communiceren’

Na bijna zes jaar bouwen gaan er eind 2012 treinen rijden over de Hanzelijn, die Lelystad met Zwolle verbindt. De nieuwe schakel in het spoornet brengt de noordelijke provincies dichter bij de Randstad en ontlast de knooppunten Amersfoort en Utrecht. Het gaat om vijftig kilometer spoor met de nieuwe stations Dronten en Kampen, enkele complexe werken zoals een vervangende spoorbrug over de IJssel (sinds medio 2011 al in gebruik) en de 790 meter lange Drontermeertunnel, en vele tientallen kleinere werken zoals viaducten.

OVER VISI
VISI-project Hanzelijn: Hanzebrug, ProRail, Bakker&Spees

Bouwbegeleiding essentieel om zaak in juiste spoor te houden

Een complex project met vele uitvoerders en een waarde van ruim € 1,1 miljard, waar miscommunicatie, budgetoverschrijdingen en uitlopende planningen op de loer liggen. Hoofdaannemer ProRail zet daarom VISI van Bakker&Spees in om overzicht te houden op alle overeenkomsten, tekeningen, afspraken, wijzigingen en opleveringen. VISI is een door de bouwbranche gestandaardiseerde systematiek voor communicatie tussen spelers in een bouwproject. Bakker&Spees heeft dit geautomatiseerd.

 

VISI standaard in elk groter ProRail-contract

Bouwadministrateur en key user Martin Elverding werkt zo’n drie jaar op het Hanzelijn bouwbureau in Kampen. Hij is erg tevreden overVISI: ‘Ik vind het een goede manier om snel en betrouwbaar te communiceren. Zowel intern bij ProRail als met onze opdrachtnemers. Die moeten dus ook met VISI werken. Eerst waren wij daarin de trekker en droegen we direct de kosten. Maar sinds een jaar of twee is het gebruik van VISI verplicht gesteld in onze contracten; zonder dat kun je niet meedoen.’

‘Blij met de discipline die het oplevert’

‘Mensen mopperen weleens, maar dat is vooral omdat ze bij de les gehouden worden. Als administrateur zet ik onder andere vragen van de aannemers uit bij onze adviseurs, die daarop moeten antwoorden. Essentieel voor het project; als men te lang wacht met antwoorden, hopen de berichten zich op en kleuren rood als men te laat is. Hierdoor wordt duidelijk waar de communicatie wordt vertraagd, dat wordt niet door iedereen als prettig ervaren, het zorgt echter wel voor overzicht, voortgang en discipline!’

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
VISI-project Hanzelijn station Dronten, ProRail, Bakker&Spees

VISI voor Aannemers

Ben je aannemer? Dan moet je veel afstemmen met je opdrachtgevers en leveranciers. Het online samenwerkingsplatform VISI helpt je een handje hierbij. Op deze manier krijg je grip op elk project.

VISI VOOR AANNEMERS
VISI rekenen tussen velden Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Opdrachtgevers, VISI Klantverhaal

Gemeente Rotterdam

 ‘Het begon als een pilot’

VISI is een algemeen geaccepteerde, sectorbrede en open standaard voor communicatie en informatieoverdracht in bouwprojecten. Met VISI kunnen partners in een bouwproject afspraken en kwaliteit bewaken, en gezamenlijk een transparant digitaal dossier opbouwen. Geen wonder dat een grote opdrachtgever als de Gemeente Rotterdam de standaard tien jaar geleden al omarmde. Ook voor de bouw van het nieuwe Centraal Station past de Gemeente Rotterdam VISI toe.

OVER VISI
VISI-project Rotterdam Centraal, ProRail, Bakker&Spees

Markt heeft voordelen onderkend

Directievoerder Remco Bom: ‘Het begon als een pilot waarbij we een aannemer zover kregen om met ons mee te doen. Die zag er ook de voordelen van in. Toch merk je, omdat het nieuw is, dat je zowel bij ons als in de bouwwereld tegen weerstand oploopt. Daar hebben we ons werk wel aan gehad. Maar inmiddels zijn er opdrachtnemers die met VISI willen werken op projecten waar we het niet eens op voorschrijven. De markt herkent de voordelen dus inmiddels echt wel.’

 

Nu de bal rolt, zet Rotterdam stappen

Het vergt een softwarepakket om VISI praktisch toe te passen: Rotterdam koos voor VISI van Bakker&Spees. De communicatiestromen en beslispunten van een project worden vertaald in een zogeheten raamwerk. Remco: ‘In ons eerste raamwerk konden alleen de directievoerder, de toezichthouder en de aannemer met elkaar communiceren. Inmiddels doen ook de technische projectleider en de opdrachtgevers actief mee; in feite de hele keten. Nu willen we de werkvoorbereiding erbij voegen, en kijken we of we in een dubbelslag ook met BIM – het Bouw Informatie Model – verder kunnen. Daar werken alle partijen en disciplines binnen één model. Onze opzet hierin is, dat de communicatie bij BIM ook via VISI gaat lopen. Uiteindelijk kan je dan het hele proces zoals een ingenieursbureau of de gemeente Rotterdam dat doorloopt, volledig onder controle houden.’

Remco Bom is directievoerder Gemeente Rotterdam en als projectleider VISI verantwoordelijke voor VISI.

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

VISI voor Opdrachtgevers

Werk je als opdrachtgever? Dan bewaak je elk project van initiatief tot resultaat. Het online samenwerkingsplatform VISI helpt je een handje hierbij. Op deze manier krijg je grip op elk project.

VISI VOOR OPDRACHTGEVERS
SuperVISI Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

CIVIEL Klantverhaal

Hoornstra Aannemingsmaatschappij

‘Wij zijn heel tevreden met Calculatie’

‘We werken sinds 2005 met Calculatie. Dat heeft er vooral mee te maken dat we niet zo snel willen veranderen,’ lacht Peter Dijkstra. ‘We werkten toen namelijk nog onder DOS, en dat beviel ons omdat we met sneltoetsen veel sneller werkten dan met de muis. Maar op een zeker moment was iedereen al lang over, en konden wij niet meer achterblijven.’

Wegenbouw, Bakker&Spees

‘Ik weet nog dat we toentertijd uitgebreid hebben overlegd over de aanschaf, en we zijn er heel blij mee, het is echt een super programma. Het was voor ons gelijk ook de overstap naar Windows en de muis. Daar zagen we tegenop, maar uiteindelijk blijkt dat we ook in het pakket van Bakker&Spees gewoon bijna alles met sneltoetsen kunnen doen. Dat vind ik ook mooi van het programma: er zit geen poespas omheen, het is overzichtelijk zodat je er snel en gericht mee kunt werken.’

 

Gebruiken jullie alleen het onderdeel Calculatie?

‘Nee, we doen bestekken en administratie ook met CIVIEL. En we hebben nu V&G Plan aangeschaft. Het is ook zo simpel, je gaat nu van Calculatie naar RAW-Administratie en je kunt gelijk verder. Dat scheelt zoveel tijd!’

Wat valt je vooral op?

Peter: ‘Wat ik plezierig vind, is dat je gemakkelijk hulp krijgt. Niet alleen als je belt met een probleem; Bakker&Spees staat ook open voor suggesties. Zo vonden wij het lastig dat het pakket de onderdelen van een bestekspost op code en alfabet sorteerde. Je ziet dan niet meer hoe de opbouw van het werk in elkaar zit. Bijvoorbeeld voor de aanleg van een riool heb je een kraan en een man nodig om de sleuf te graven, en later nog eens een kraan en een man om het weer aan te vullen. In de eenheidsprijs zie je dan onder elkaar twee keer een kraan staan en even verderop twee keer een man. De klant snapt dat niet. We hebben toen gevraagd om een mogelijkheid om de onderdelen van een bestekspost naar eigen inzicht te organiseren. Die optie hebben we toen snel gekregen en daar zijn we blij mee, omdat je nu de logische opbouw kunt laten zien.’

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

Maak kennis met CIVIEL

Met CIVIEL maak je RAW-bestekken, V&G-plannen, calculaties en administraties. Onze software is gebaseerd op de RAW-systematiek en goedgekeurd door CROW, dit maakt CIVIEL betrouwbaar.

MAAK KENNIS MET CIVIEL
CIVIEL software van Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Berichten navigatie

Oudere berichten
Nieuwere berichten

Recent Posts

  • Samen aan het roer #10
  • Milieukostenramingen: de sleutel tot duurzaam ontwerpen
  • Terugblik VISI Inspiratiedag Noord-Oost
  • CIVIEL E-learning
  • Met vertrouwen richting 2050

Recent Comments

Geen reacties om weer te geven.

Archives

  • maart 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • oktober 2024
  • juni 2024
  • april 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • maart 2022
  • november 2021
  • juni 2021
  • april 2021
  • februari 2021
  • januari 2021
  • september 2020
  • augustus 2020
  • november 2019
  • juni 2019
  • april 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • april 2018
  • augustus 2017
  • april 2017
  • maart 2017
  • februari 2017
  • oktober 2016
  • juni 2016
  • december 2015

Categories

  • – de Software
  • – Koppelingen
  • – RAW
  • Bakker&Spees nieuws
  • BIM
  • CALC nieuws
  • Certificering
  • CIVIEL nieuws
  • de Software
  • de Standaard
  • Samen aan het roer
  • VISI nieuws
  • VISI-LoginLive
  • VISI-LoginPreview

Al meer dan 900 organisaties in de grond-, weg-, en waterbouw maken gebruik van onze software. Of het nu gaat om aanbesteding, voorbereiding, uitvoering of onderhoud.

MijnBakkerSpees
mijnBakker&Spees
  • CIVIEL
  • VISI
  • CALC
  • Trainingen
  • Klantverhalen
  • Nieuws
  • Over ons
  • Privacybeleid
  • Werken bij
  • Contact
Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Linkedin Bakker&Spees
Youtube Bakker&Spees

Bakker&Spees Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

© 2025. Bakker&Spees
Privacy policy

ISO 9001 Bakker&Spees
ISO IEC 27001 Bakker&Spees
NEN commissie Bakker&Spees
VISI-standaard
RAW CROW Bakker&Spees
SBB leerbedrijf Bakker&Spees
Forum Standaardisatie Bakker&Spees
digiGO, Bakker&Spees
X

Kun je niet vinden waar je naar op zoek bent?
Neem contact met onze specialisten op. Zij staan
klaar om je op weg te helpen!