Skip to content
020 – 638 14 89
020 – 638 14 89
Kennisbank mijnBakkerSpees
Kennisbank
Kennisbank mijnBakkerSpees
Kennisbank
  • CIVIEL
    • CIVIEL
    • RAW-Bestek
    • Calculatie
    • RAW-Administratie
    • V&G Plan
    • Keuringsplan
    • Klantverhalen
    • Trainingen
  • VISI
    • VISI
    • voor Aannemers
    • voor Opdrachtgevers
    • voor Ingenieursbureaus
    • voor Leveranciers
    • Toepassingen
      • UAV2012
      • UAV-GC
      • Bouwteam
      • Deelopdrachten
      • STABU
      • BIM
      • AUR
    • Features
      • Basis features
      • Extra features
      • Koppelingen
    • Klantverhalen
    • Trainingen
  • CALC
    • CALC
    • SSK
    • Onderhoudsraming
    • Projectkostenraming
    • Kostenraming
    • Offerte
    • Contractprijzen
    • Features
    • Klantverhalen
    • Trainingen
  • Over ons
    • Over ons
    • Ons team
    • Werken bij
    • Nieuws
  • Contact

CIVIEL

RAW-Bestek

Calculatie

RAW-Administratie

V&G Plan

Abonnement

Huur

Online

Onderwijs

CIVIEL Trainingen

CIVIEL Klantverhalen

VISI

voor Aannemers

voor Adviesbureaus

voor Opdrachtgevers

voor Leveranciers

Features

Koppelingen

UAV2012

UAV-GC

Bouwteam

Deelopdrachten

Stabu

BIM

AUR

VISI Trainingen

VISI Klantverhalen

CALC

voor Aannemers

voor Opdrachtgevers

voor Ingenieursbureaus

Features

Investeringsraming

Kostenraming energietransitie

Offerte

Kostenraming en offerte

Onderhoudsraming

Contractprijzen

CALC Trainingen

CALC Klantverhalen

Over ons

Team

Werken bij

Contact

Nieuws

Evenementen

Trainingen

Klantverhalen

Algemene voorwaarden

Privacybeleid

MijnBakkerSpees
Kennisbank
info@bakkerspees.nl
Amstel 141F
1018 EP Amsterdam
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Linkedin Bakker&Spees
Youtube Bakker&Spees
Bakker&Spees/Klantverhalen/Bedrijfsnaam1

Klanten: Bedrijfsnaam1

VISI Project

Uitbreiding Schiphol: Uniform Platform

Steeds meer mensen reizen graag via Schiphol en daardoor zetten steeds meer luchtvaartmaatschappijen grotere vliegtuigen in van en naar Amsterdam. Soms is het nodig om deze zogenoemde widebody-vliegtuigen tijdelijk te parkeren als hiervoor geen ruimte is aan de gate. Om dat te faciliteren, heeft Schiphol extra bufferruimte nodig. Zo snel mogelijk. Daarom breidt Schiphol één van de bufferlocaties, het Uniform platform, uit.

VISI-project Uniform Platform Schiphol, Bakker&Spees

Uitbreiding Schiphol: Uniform Platform

Het project

Met de verbouwingen tussen 2018 en 2020 breidt Schiphol uit naar elf bufferposities en wordt het een platform waar je ‘U’ tegen zegt. Het Uniform platform is een bufferlocatie die relatief dicht bij de gates ligt . Op dit moment biedt het platform ruimte voor vijf widebody-vliegtuigen, maar dat is niet genoeg voor de huidige toestroom. Met de verbouwingen tussen nu en 2020 breidt Schiphol het platform uit naar elf bufferposities. Voor uitbreiding van het Uniform platform is nodig:

  • 50.000 m3 zand
  • 55.000 m2 beton
  • 110.000 m2 asfalt
  • 2 km roostergoot
  • 2,6 km hemelwaterafvoer
VISI-project Uniform Platform Schiphol, Bakker&Spees

Projectpartners

  • Schiphol

Looptijd

  • 2018 – medio 2021

Toepassing

Gebruik van VISI

Om de bufferzones voor het regenwater aan te leggen, de bekabeling diep in de grond aan te leggen of om simpelweg de voortgang in te zien, gebruikt dit project VISI. Alle formele communicatie wordt via VISI gecommuniceerd. Denk hierbij aan documenten ter acceptatie of toetsing en contractwijzigingen.

Meer weten over dit project?
Schiphol Uniform Platform

Maak kennis met VISI

VISI van Bakker&Spees is hét online samenwerkingsplatform voor bouwend Nederland. Met onze VISI software kun je slimmer samenwerken in elk bouwproces.

MAAK KENNIS MET VISI
VISI rollen en workflow bakker&spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Richting 2050
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89
Kennisbank mijnBakkerSpees
Bezoek de Kennisbank

Volg ons op social:

VISI Project

Herinrichting Hart Leusderkwartier

Binnen het Leusderkwartier in Amersfoort heeft de gemeente Amersfoort verbeteringen aangebracht in de Woestijgerweg, Everard Meysterweg, Daltonstraat en het Laurens Costerplein. De werkzaamheden in het Leusderkwartier bestonden uit het vervangen van de riolering (op sommige plaatsen honderd jaar oud), het aanleggen van een hemelwaterriool en het herinrichten van de openbare ruimte.

VISI-project Leusderkwartier Amersfoort, Bakker&Spees

Herinrichting Hart Leusderkwartier

Het project

Aannemer van Gelder werkte in het kader van de vernieuwing van de kruising Leusderweg, Daltonstraat, Van Campenstraat aan het kruispunt. In het kruispunt is een nieuw rioolsysteem aangelegd met een apart riool voor vuil water en een apart nieuw riool voor het regenwater. Dit zogenoemde hemelwaterriool zorgt dat het water deels in de bodem zakt en deels naar de Heilligerbergerbeek stroomt. Het nieuwe rioolsysteem draagt bij aan het klimaatbestendiger maken van de stad. Het vernieuwde kruispunt heeft duidelijke rode rijstroken voor fietsers en zwarte rijstoken voor auto’s. Hiermee worden fietsers en auto’s beter van elkaar gescheiden. Dat zorgt voor een betere verkeersveiligheid. In de Woestijgerweg Noord is het oudste stukje riool van Amersfoort vervangen. Dit riool was inmiddels ruim 100 jaar oud.

VISI-project Leusderkwartier Amersfoort, Bakker&Spees

Projectpartners

  • Van Gelder
  • Gemeente Amersfoort.

Looptijd

  • 2018 – 2019

Toepassing

Gebruik van VISI

Binnen het project is VISI toegepast om alle communicatie en informatie tussen de gemeente Amersfoort en Van Gelder uit te wisselen. Het project is op basis van UAV-GC opgezet, waarbij wordt gecommuniceerd over onder andere documenten ter acceptatie en toetsing, termijnen, verslagen en wijzigingen.

Beeld: ©Van Gelder

DEEL DIT ARTIKEL:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

Maak kennis met VISI

VISI van Bakker&Spees is hét online samenwerkingsplatform voor bouwend Nederland. Met onze VISI software kun je slimmer samenwerken in elk bouwproces.

MAAK KENNIS MET VISI
VISI rollen en workflow bakker&spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Richting 2050
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89
Kennisbank mijnBakkerSpees
Bezoek de Kennisbank

Volg ons op social:

VISI Project

Valkbrug Leiden

De nieuwe Valkbrug in Leiden is een iconische brug, opgebouwd uit vier deelbruggen. De brug verbindt het stationsgebied met de Lammermarkt. De nieuwe brug maakt de situatie ook overzichtelijker voor het vaarverkeer. De Valkbrug verbindt het Schuttersveld en Molenwerf in Leiden, vlakbij molen de Valk. In 2002 is ter vervanging van de oude brug een noodbrug gebouwd, maar deze tijdelijke brug lag inmiddels al ruim vijftien jaar op zijn plek en was aan vervanging toe. Deze brug is vervangen door de nieuwe Valkbrug. Het resultaat is een iconische brug, eigenlijk opgebouwd uit vier deelbruggen. De brug verbindt het stationsgebied met de Lammermarkt. De nieuwe brug maakt de situatie ook overzichtelijker voor het vaarverkeer.

VISI-project Valkbrug Leiden, Bakker&Spees

Valkbrug Leiden

Het project

De nieuwe brug overspant in een deel de singel met een vrije overspanning van ca. 26 meter. De brug is makkelijker te passeren voor wegverkeer, omdat de brug veel minder steil wordt en geleidelijke overgangen heeft. De doorvaartbreedte en -hoogte is geoptimaliseerd zodat pleziervaart gemakkelijker de brug kan passeren. De doorvaarhoogte is 1,75 meter. Er ontstaat daardoor ook een overzichtelijkere situatie voor het vaarverkeer omdat de bocht in de singel minder scherp is en de doorgang onder de brug veel breder is geworden. De voorbereidende werkzaamheden zijn gestart eind 2017, de brug is opgeleverd in juli 2019.

VISI-project Valkbrug Leiden, Bakker&Spees

Projectpartners

  • Van Boekel Bouw en Infra
  • Gemeente Leiden

Looptijd

  • 2017 – 2019

Toepassing

Gebruik van VISI

Binnen het project is VISI toegepast om alle communicatie en informatie tussen de Gemeente Leiden en Van Boekel uit te wisselen. Het project is op basis van UAV-GC opgezet, waarbij wordt gecommuniceerd over onder andere documenten ter acceptatie en toetsing, termijnen, verslagen en wijzigingen.

Beeld: ©Van Boekel

DEEL DIT ARTIKEL:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

Maak kennis met VISI

VISI van Bakker&Spees is hét online samenwerkingsplatform voor bouwend Nederland. Met onze VISI software kun je slimmer samenwerken in elk bouwproces.

MAAK KENNIS MET VISI
VISI rollen en workflow bakker&spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Richting 2050
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89
Kennisbank mijnBakkerSpees
Bezoek de Kennisbank

Volg ons op social:

CIVIEL Klantverhaal

Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard

‘De betrouwbaarheid is een groot pluspunt’

Van Gerrit Alblas, projectleider en technisch manager bij het Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard, hoeft niet alles digitaal. ‘Kijk, dit is mijn laptop’, grapt hij, wijzend naar zijn ouderwetse notitieblok dat schuilgaat in een zwarte hoes. Hij prefereert pen en papier boven al die schermpjes. Maar gaat het om de optimalisatie van werkprocessen, dan staat Gerrit digitaal wel zijn mannetje.

Ruben Blair en Dieta Baljet van Bakker&Spees zijn afgereisd naar Rotterdam om het Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard (HHSK) als 100e CIVIEL klant in het zonnetje te zetten. Na het uitreiken van een boeket en een fotomoment voor het gebouw aan de Maasboulevard, vertelt Gerrit geanimeerd over zijn vak en het belang van IT voor het werkproces.

CIVIEL Klantverhaal: Bakker&Spees bij HHSK

Met de voeten in de klei

Het huidige hoogheemraadschap is op 1 januari 2005 ontstaan uit een fusie tussen het hoogheemraadschap van Schieland en het hoogheemraadschap van de Krimpenerwaard. Gerrit werkt al 19 jaar bij de organisatie. Hij is groot geworden binnen HHSK met de traditionele manier van werken, met de voeten in de klei. ‘De tijden zijn veranderd. Het integrale projectmanagement is ingevoerd, waarbij de verantwoordelijkheden binnen een project meer zijn afgebakend. Dat heeft zeker zijn voordelen maar het is een andere manier van werken’.. Gerrit geeft eerlijk toe dat hij daar weleens moeite mee heeft. Hij is en blijft een mensenmens, die opbloeit bij persoonlijk contact in plaats van heen en weer te mailen. Een verhit telefoontje met een inwoner, daar wist Gerrit wel raad mee door – hup – in de auto te springen en ter plekke de gemoederen te sussen.

 

Ambassadeur voor de digitalisering

Bij zijn vorige werkgever was hij gewend aan de software van Bakker&Spees, en toen Gerrit overstapte naar HHSK, keek hij gek op toen daar geen specifiek besteksprogramma bleek te zijn. Gelukkig wist Gerrit het hem vertrouwde programma bij zijn nieuwe werkgever te introduceren, en heeft zo een ambassadeursrol op zich genomen bij de digitalisering van het werkproces. ‘In die tijd ging alles via een floppydisk, en aan één enkele pc hadden we genoeg. Pas toen meer collega’s met de software gingen werken, zijn we gaan uitbreiden met licenties via de server.’

 Kennisbank CIVIEL

Inmiddels is de situatie weer anders: in 2020 is Gerrit nog de enige op de afdeling Waterkeringen en Wegen die ervaring heeft met het zelf creëren van bestekken. Hij is zich ervan bewust dat hij met zijn jarenlange ervaring een bron van kennis is. Nog een kleine anderhalf jaar en dan komt het pensioen in zicht, dus is het zaak de expertise van Gerrit veilig te stellen. Want één ding is zeker: hij heeft de missie om de organisatie goed achter te laten, straks na zijn vertrek. Ruben Blair oppert dat Gerrit als ‘oude rot’  in het vak misschien wel een steentje zou kunnen bijdragen aan de kennisbank CIVIEL die momenteel wordt opgezet op de nieuwe mijnbakkerspees-omgeving.

 

Nieuwsgierig naar CIVIEL 9

Over specifieke wensen ten aanzien van de software zegt Gerrit: ‘Ik zou het zo een-twee-drie niet weten. Het programma is compleet en werkt prima. Ook bij de servicedesk word ik goed geholpen, als ik ze een keer nodig heb. De betrouwbaarheid en de bereikbaarheid zijn de pluspunten van Bakker&Spees, dat snelle schakelen is fijn.’ Gerrit ziet uit naar de nieuwe versie CIVIEL 9, waarvan het onderdeel RAW-Bestek over niet al te lange tijd zal uitkomen. En dan weet hij toch iets te bedenken: ‘Ik zou binnenkort graag iemand van Bakker&Spees langs zien komen om een demonstratie te geven, dan weet ik vast een beetje wat ik kan verwachten.’ En dat regelen wij natuurlijk graag.

DEEL DIT ARTIKEL:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

Maak kennis met CIVIEL

Met CIVIEL maak je RAW-bestekken, V&G-plannen, calculaties en administraties. Onze software is gebaseerd op de RAW-systematiek en goedgekeurd door CROW, dit maakt CIVIEL betrouwbaar.

MAAK KENNIS MET CIVIEL
CIVIEL software van Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Richting 2050
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89
Kennisbank mijnBakkerSpees
Bezoek de Kennisbank

Volg ons op social:

Aannemers, VISI Klantverhaal

ProRail en Combinatie CrommeLijn

‘VISI vervangt het papierwerk: een besparing van 20%’

Met een duur van maar liefst tien jaar is Spoorzone Delft uitgeroepen tot het langstlopende project waarbij de VISI software van Bakker&Spees is toegepast. Tijd om terug te blikken met Rob de Weijze, bouwmanager bij ProRail, en Barend Klijn, contractmanager van Combinatie CrommeLijn en samen met hen stil te staan bij wat er specifiek komt kijken bij zo’n langdurig project.

OVER VISI
Spoorzone Delft, Bakker&Spees

In 2008 heeft ProRail de bouw van de spoortunnel gegund aan Combinatie CrommeLijn (CCL), een consortium van aannemingsmaatschappijen DIMCO BV (voormalig CFE Nederland), Mobilis BV en Dura Vermeer Groep NV. In juli 2018 leverde Combinatie CrommeLijn het laatste deel van project Spoorzone op aan ProRail, Ontwikkelingsbedrijf Spoorzone Delft en gemeente Delft. Daarmee is na tien jaar bouwen de eindmijlpaal van het project bereikt. De uiteindelijke opdracht bestond uit het ontwerp en de bouw van een spoortunnel van 2,3 kilometer met ondergronds station, een parkeergarage langs de Spoorsingel, twee ondergrondse fietsenstallingen en de herinrichting van de openbare ruimte.

Met een duur van maar liefst tien jaar is Spoorzone Delft uitgeroepen tot het langstlopende project waarbij de VISI software van Bakker&Spees is toegepast. Tijd om terug te blikken met Rob de Weijze, bouwmanager bij ProRail, en Barend Klijn, contractmanager van Combinatie CrommeLijn en samen met hen stil te staan bij wat er specifiek komt kijken bij zo’n langdurig project.

 

Technisch hoogstandje

Het project Spoorzone Delft werd door Bakker&Spees destijds ingericht in softwareversie 2 en in deze versie is het programma al die jaren blijven draaien. Arne Bruinse, productspecialist van Bakker&Spees en van begin af aan betrokken bij het project: ‘De performance van de software ging na verloop van tijd onvermijdelijk achteruit door het werken in een oudere versie. Technisch gezien bleek het voor dit project te gecompliceerd om over te stappen naar een nieuwe versie. Maar we hebben ons uiterste best gedaan om het systeem met de nodige improvisatie in de lucht te houden – en dat lukte tot op het eind.’

 

Positieve ervaringen met VISI

‘Toen VISI in 2010 werd geïntroduceerd binnen het project, was er aanvankelijk wel scepsis’, biecht Rob de Weijze op. ‘We zeiden tegen elkaar: we gaan niet alles in VISI doen, want als het mis gaat met de software heb je niks’. Om die reden werd besloten om de eerste tijd een dubbel systeem voor documentenbeheer te hanteren. Maar in de loop der jaren heeft VISI zich bewezen als een betrouwbaar digitaal platform dat de samenwerking stroomlijnt en alle informatie en formele communicatie vastlegt volgens de VISI standaard.’ Het eenduidige overzicht, weten waar welke tekening en welke info te vinden is, dat is het mooie van VISI, en zeker bij een langlopend project als dat van ons. Zo voorkom je onnodige discussie met de contractpartijen’, zegt Barend.

10 tot 20% kostenbesparing

‘Wat ik persoonlijk wel eens mis, is de mogelijkheid van aantekeningen in de kantlijn, maar tegelijkertijd is de dichtgetimmerde workflow van VISI ook een voordeel’, aldus Rob. Barend geeft aan dat VISI in de eerste plaats een middel is en geen doel. ‘Je moet met elkaar in gesprek blijven. Als bijvoorbeeld het pingpong-effect optreedt, waarbij berichten meer dan drie keer heen en weer gaan, dan kan dat een signaal zijn van iets anders. Het systeem vraagt discipline, maar dan is het ook een krachtig middel, met name voor een eenduidig archief.’ Ten aanzien van de kostenbeheersing, zegt Rob: ‘Een VISI transactie vervangt het papierwerk. Dat betekent een besparing van 10 tot 20% op ondersteunend personeel, een bouwadministrateur minder dus.’ Barend vult aan: ‘Minder discussie achteraf en minder zoeken bespaart uiteindelijk ook kosten.’

 

Blij met één aanspreekpunt

De beide mannen zijn lovend over de samenwerking met Bakker&Spees. ‘Er werd flexibel met ons meegedacht over oplossingen. Zo werd de stapel documenten die dateerden uit de ontwerpfase in 2008, door een medewerkster van Bakker&Spees op locatie in Delft weggewerkt in het VISI systeem. Maar waar we vooral blij mee waren, is dat Arne Bruinse in de rol van projectleider een constante factor voor ons is geweest. Er was een vast aanspreekpunt en dat bracht stabiliteit. We hoefden ons hierdoor nooit druk te maken over het gedoe achter de schermen.’

DEEL DIT ARTIKEL:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
Spoorzone Delft, Bakker&Spees

Beeld: ©Ronald Tilleman, in opdracht van ProRail

VISI voor Aannemers

Ben je aannemer? Dan moet je veel afstemmen met je opdrachtgevers en leveranciers. Het online samenwerkingsplatform VISI helpt je een handje hierbij. Op deze manier krijg je grip op elk project.

VISI VOOR AANNEMERS
VISI rekenen tussen velden Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Richting 2050
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89
Kennisbank mijnBakkerSpees
Bezoek de Kennisbank

Volg ons op social:

VISI Project

Wijk IJpelaar Breda

De wijk IJpelaar in Breda kampt met hoge grondwaterstanden, wat regelmatig leidt tot overlast voor beheer openbare ruimte en bewoners. Gemeente Breda pakt deze grondwaterstand aan in combinatie met het vervangen van de riolering, verharding en verlichting. Alle straten in de wijk IJpelaar in Breda gaan gefaseerd op de schop voor werk aan de riolering, drainage, bestrating en lichtmasten.

VISI-project IJpelaar Breda, Bakker&Spees

Wijk IJpelaar Breda

Het project

Om de grondwateroverlast op openbaar terrein tegen te gaan, wordt een drainagesysteem onder de verharding aangelegd. Gelijktijdig met aanleg van de drainage wordt het riool vervangen inclusief huisafvoeren en straatafwatering. Na de werkzaamheden onder de grond worden de straten ook opnieuw ingericht met deels hergebruik van materialen. Zo worden de trottoirs, rijbaan en openbare verlichting opnieuw aangelegd. De werkzaamheden worden in fases over meerdere jaren verspreid in de wijk uitgevoerd.

VISI-project IJpelaar Breda, Bakker&Spees

Projectpartners

  • Van den Elshout & de Bont Waalwijk
  • Gemeente Breda

Looptijd

  • 2015 – 2020

Toepassing

Gebruik van VISI

Binnen het project is VISI toegepast om alle communicatie en informatie tussen de Gemeente Breda en Van den Elshout & de Bont uit te wisselen. Het project is op basis van UAV2012 met een specifieke module voor raamovereenkomsten opgezet, waarbij wordt gecommuniceerd over alle kwalitatieve en financiële aspecten van de deelprojecten. Zo ontstaat er een volledig beeld van alle werkzaamheden die vallen onder de raamovereenkomst, maar wordt ook alle communicatie over de specifieke deelopdrachten gevoerd, middels onder andere documenten ter beoordeling, bewijsdocumenten, weekrapporten, termijnen en bestekswijzigingen.

DEEL DIT ARTIKEL:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
VISI-project IJpelaar Breda, Bakker&Spees

Beeld: ©Van den Elshout & de Bont Waalwijk

Maak kennis met VISI

VISI van Bakker&Spees is hét online samenwerkingsplatform voor bouwend Nederland. Met onze VISI software kun je slimmer samenwerken in elk bouwproces.

MAAK KENNIS MET VISI
VISI rollen en workflow bakker&spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Richting 2050
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89
Kennisbank mijnBakkerSpees
Bezoek de Kennisbank

Volg ons op social:

Berichten navigatie

Oudere berichten
Nieuwere berichten

Recent Posts

  • Terugblik Bakker&Spees Inspiratiedag 2025
  • RAW jaarrelease 2025
  • Bakker&Spees Inspiratiedag
  • RAW-congres 2025
  • Samen aan het roer #12

Recent Comments

Geen reacties om weer te geven.

Archives

  • november 2025
  • oktober 2025
  • september 2025
  • juli 2025
  • mei 2025
  • maart 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • oktober 2024
  • juni 2024
  • april 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • maart 2022
  • november 2021
  • juni 2021
  • april 2021
  • februari 2021
  • januari 2021
  • september 2020
  • augustus 2020
  • november 2019
  • juni 2019
  • april 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • april 2018
  • augustus 2017
  • april 2017
  • maart 2017
  • februari 2017
  • oktober 2016
  • juni 2016
  • december 2015

Categories

  • – de Software
  • – Koppelingen
  • – RAW
  • Bakker&Spees nieuws
  • BIM
  • CALC nieuws
  • Certificering
  • CIVIEL nieuws
  • de Software
  • de Standaard
  • Richting 2050
  • Samen aan het roer
  • VISI nieuws
  • VISI-LoginLive
  • VISI-LoginPreview

Al meer dan 900 organisaties in de grond-, weg-, en waterbouw maken gebruik van onze software. Of het nu gaat om aanbesteding, voorbereiding, uitvoering of onderhoud.

Kennisbank mijnBakkerSpees
Kennisbank
  • CIVIEL
  • VISI
  • CALC
  • Trainingen
  • Klantverhalen
  • Nieuws
  • Over ons
  • Privacybeleid
  • Werken bij
  • Contact
Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Linkedin Bakker&Spees
Youtube Bakker&Spees

Bakker&Spees Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

© 2025. Bakker&Spees
Privacy policy

ISO 9001 Bakker&Spees
ISO IEC 27001 Bakker&Spees
NEN commissie Bakker&Spees
VISI-standaard
RAW CROW Bakker&Spees
SBB leerbedrijf Bakker&Spees
Forum Standaardisatie Bakker&Spees
digiGO, Bakker&Spees
X

Kun je niet vinden waar je naar op zoek bent?
Neem contact met onze specialisten op. Zij staan
klaar om je op weg te helpen!