VISI

Of je nu wegen, bruggen, of stations ontwerpt, bouwt, beheert of onderhoudt, je doet het samen. VISI stelt je in staat dat professioneel en efficiënt te realiseren met ons communicatieplatform.

Oplossingen

VISI is een online communicatieplatform voor het uitwisselen, registreren en analyseren van informatie volgens vastgestelde berichten en processen. VISI zorgt voor zekerheid en realtime inzicht in kwaliteit, tijd en geld. Dit platform is gebaseerd op de open VISI-standaard. Dat is de verplichte standaard voor bouwprocesmanagement.

 

Of je nu wegen, bruggen, of stations ontwerpt, bouwt, beheert of onderhoudt, je doet het samen. En wat je ook doet, elk proces moet kloppen tot in de kleinste details. Dus ook voor mensen die continu met elkaar in gesprek zijn om het afgesproken resultaat te bereiken. Honderden e-mails en documenten gaan dagelijks van hand tot hand. Tegenwoordig maken we vooral gebruik van digitale hulpmiddelen om die informatie met elkaar uit te wisselen. Hoe houd je dan nog het overzicht?

Waarom gebruik je VISI?

VISI faciliteert de communicatie binnen en tussen afdelingen, maar ook met andere personen of organisaties bij alle projectfases én in je organisatie. Lees hier over veel voorkomende projectuitdagingen en hoe VISI die oplost.

De VISI-standaard en VISI van Bakker&Spees

Er is een verschil tussen wat de standaard voorschrijft en wat een softwarepakket gebruiksvriendelijk maakt. Lees hier over de standaard en wat onze software uniek maakt .

In de praktijk

VISI heeft een brede toepassing en een verscheidenheid aan functionaliteiten. Bekijk hieronder een overzicht van de functionaliteiten die VISI te bieden heeft, hoe wij kijken naar databeveiliging en hoe de automatische ‘Audit Trail’ werkt. Daarnaast kan je ook zien wie je voor gingen bij VISI projecten en de VISI klantverhalen.

Voordelen

VOORDELEN

Duidelijkheid
De structuur voor rollen en verantwoordelijkheden zijn conform type samenwerking UAV/Stabu. Alle stakeholders van het project zitten in één omgeving en de software produceert automatisch periodieke rapporten met de voor het project relevante data. Iedere gebruiker krijgt ook alleen wat hij moet weten. Er is dus geen sprake van 'spam'!

Verantwoording
De automatische audit trail die de software vastlegt, laat je op ieder moment elke stap en elk besluit gemakkelijk terugvinden. Omdat iedereen via dit platform communiceert en accordeert, gaat er ook geen informatie verloren en is er altijd een 100% kloppende audit trail.

Inzicht & Overzicht
Te allen tijde realtime zicht op de tijdlijn, financiën en openstaande zaken in mijnBakker&Spees op ieder device dat je gebruikt. Automatische rapportages en de audit trail geven per actie of projectbreed weer hoe alles verloopt.

Tijd- & kostenbesparing
Tijd is geld en dubbel werk is niet nodig. De automatische notificaties en herinneringen, het automatisch invullen door de software en het realtime overzicht zorgen ervoor dat onnodige kosten niet worden gemaakt. Efficiëntie is ook hier het sleutelwoord.

Controle
We zijn maar mensen, dus we missen wel eens wat. VISI-software is je vangnet. Wanneer er taken vergeten worden, wordt er proactief een melding gestuurd naar de desbetreffende persoon. De software vult automatisch aan wat het al weet over het project en mocht het project buiten de gestelde lijnen komen, of een gestelde drempel overschrijden, dan word je daar tijdig van bericht.

Besparingen

BESPARINGEN

Aangezien het softwarepakket van Bakker&Spees de vereiste technische aspecten verrijkt met functies die de projectcommunicatie optimaliseren, zullen de verwachte besparingen boven de gestelde cijfers uitkomen. Het belangrijkste is dat de gebruiker dit als verrijking van de toolbox ziet en zich kan focussen op wat belangrijk is: het optimaal uitvoeren van het project.

Kwantitatieve besparing
  • Besparing op archief: als geen papieren schaduwarchief wordt bijgehouden zijn er aantoonbare -tot 75%- besparingen op archief- en personeelskosten (gemiddeld wordt elk document op 4 – 6 plaatsen gearchiveerd).
  • Kortere doorlooptijd: met de juiste sturing worden doorlooptijden verkort met meerdere weken. Op een project van 1 miljoen kan dat leiden tot 2 tot 3 dagen kortere doorlooptijd.
  • Reduceer faalkosten: 3% tot 5% vermindering van faalkosten op de aanneemsom zijn belangrijke nevenvoordelen die nog niet in harde cijfers zijn te meten. (bron CROW)
Kwalitatieve besparing
  • Controle: het is meteen duidelijk welke acties er bij jou openstaan en je hebt van iedere stap een audit trail.
  • Veiligheid: processen, rollen en verantwoordelijkheden worden vastgelegd.
  • Tijdwinst: geen dubbele invoerlast, VISI communiceert met andere software zoals CIVIEL (administratie), Relatics (SCB) en SharePoint (DMS).
  • Inzicht: inzicht in doorlooptijden, status van taken, documenten en processen, en risico’s door rapportages.
  • Zekerheid: juridische vastlegging en traceerbaarheid van besluitvorming en automatische dossieropbouw die voldoet aan de Archiefwet.
  • Transparantie: transparante vastlegging van documenten, voorkomt discussie over status.
  • Standaardisatie: opbouwen van het zelfde projectarchief bij bouwpartners voorkomt geschillen. Besluitvorming verloopt sneller.
  • Eén centraal systeem: de voordelen van VISI nemen toe naar mate er langer met VISI gewerkt wordt en het systeem meer geïntegreerd is in de organisatie.
Prijsinformatie

PRIJSINFORMATIE

Of je nu starter of expert bent, je project groot of klein is, VISI kan op veel manieren worden toegepast. Zo kun je VISI gewoon huren op projectbasis voor een vast bedrag per maand. Heb je al ervaring, en wil je meerdere projecten in VISI beheren? Kijk dan eens naar onze huurmogelijkheden voor organisaties. Met deze optie heb je geen ingewikkelde kosten voor aanschaf of beheer en onderhoud, en wordt de software altijd automatisch geüpdatet.

Huren op projectbasis
Heb je nog weinig ervaring, of heb je weinig projecten? Je kunt VISI altijd huren voor de looptijd van een project. Hierbij kies je zelf het aantal gebruikers en het type raamwerk. Je krijgt van te voren een prijsopgave en betaalt vervolgens een vast bedrag per maand, hierdoor loop je nooit tegen verrassingen aan. Tijdens het project kan het aantal gebruikers of de looptijd simpel worden aangepast.

Huren op organisatiebasis
Wil je VISI toepassen op meerdere projecten? En wil je daarbij SuperVISI toepassen? Dan is het mogelijk om VISI te huren op organisatiebasis. Daarbij wordt gekeken naar het aantal unieke gebruikers binnen de projecten. Daarmee houd je altijd controle op wat je afneemt.

Full-service contract
Voor ons is het vanzelfsprekend dat de prijzen altijd inclusief full-service contract zijn. Dat wil zeggen dat je onbeperkt gebruik kunt maken van onze servicedesk en dat alle updates zijn inbegrepen.

Service & Begeleiding

SERVICE

Veel organisaties kampen met het verlies van waardevolle informatie in de verschillende bouwfases, processen en tijdens de uitwisseling van softwaretools. Een slimme organisatie beheert de informatiestroom in het complete bouwproces, zodat dubbel werk voorkomen wordt en de efficiëntie wordt vergroot. Onze VISI-experts helpen je graag met al je organisatievraagstukken.

Implementatie
De implementatie verloopt in het algemeen in vier fases. Bakker&Spees begeleidt je stap voor stap.

  1. In de aanloopfase zal je een aantal dingen moeten regelen, waaronder het contractueel vastleggen van het gebruik van VISI. Om je hierbij te helpen bieden we een standaard contracttekst voor zowel UAV als UAV-GC projecten. Hierdoor is er geen discussie meer over wat wel of niet in VISI.
  2. Vervolgens zal je in de configuratiefase VISI inrichten naar de wensen van het contract en project. Dit doen we middels een rollenkaart en het raamwerk. We hebben hiervoor een handige vragenlijst, zodat je makkelijk en snel het project ingericht krijgt.
  3. De Implementatiefase; tijdens deze fase ga je daadwerkelijk aan de slag met VISI. Natuurlijk sturen we je niet blindelings op pad, met onze gebruikersinstructies en trainingen weet je precies hoe je met de software kan werken. Ook bieden we een document met handige gebruiksafspraken, zodat iedereen weet op welke manier je met VISI moet werken.
  4. Tijdens en na het project evalueren we het gebruik van VISI, zodat we tijdig kunnen bijsturen, en bevindingen kunnen meenemen in vervolg projecten.

Een vliegende start
Het hele proces zullen we begeleiden en ervoor zorgen dat we je werk uit handen nemen.
Dit doen we met een vast team en handige introductietools en documenten om het project in goede banen te leiden en een vliegende start te realiseren.

 

BEGELEIDING

  • Eén accountmanager als hoofdaanspreekpunt en verantwoordelijke voor de algehele samenwerking en implementatie.
  • Eén consultant als verantwoordelijke voor de software- en raamwerkondersteuning, trainingen en begeleiding.
Hulpmiddelen
  • Standaard contractteksten voor UAV2012 en UAV-GC, om op een heldere en correcte manier VISI voor te schrijven binnen het contract.
  • VISI-werkafspraken om de juiste verwachtingen te scheppen tussen projectleden.
  • Instructie om projectleden kennis te laten maken met VISI.
  • Training met certificaat om ervaring op te doen met praktische opdrachten.
  • VISI-handleiding zodat projectleden zich zelfstandig kunnen verdiepen in de werking en de functionaliteiten.
  • VISI-tipkaart met handigheidjes voor de gebruiker.
  • Werkvloerbegeleiding om praktisch advies te krijgen op locatie.
  • Evaluatiemomenten om de output van het VISI-project te analyseren en te evalueren waar verbeteringen kunnen plaatsvinden.
  • mijnBakker&Spees: om online toegang te krijgen tot alle projecten en zelfstandig de kennisbank te gebruiken.

VISI Servicedesk
De VISI Servicedesk van Bakker&Spees is tijdens werkdagen zowel telefonisch als per e-mail te bereiken van 9:00 tot 17:00 uur. Mocht je voor 9.00 uur je vraag aan ons willen stellen, dan kun je je persoonlijke gegevens inspreken op de voicemail en word je zo spoedig mogelijk door iemand van het serviceteam teruggebeld.

Ik vind het een goede manier om snel en betrouwbaar te communiceren. Zowel intern bij ProRail als met onze opdrachtnemers. Die moeten dus ook met VISI werken. Eerst waren wij daarin de trekker en droegen we direct de kosten. Maar nu is het gebruik van VISI verplicht gesteld in onze contracten; zonder dat kun je niet meedoen.

Martin Elverding
bouwadministrateur
ProRail

Wij zijn Bakker&Spees

Grip op de zaak: dat is in 4 woorden wat onze software je geeft. Als je in de GWW werkt, maken we je bedrijfsvoering makkelijker en beter. We helpen je met persoonlijke service en deskundig advies. Zo kun jij de zaken efficiënter, eenvoudiger en plezieriger runnen.

We optimaliseren en innoveren onze producten continu, zodat jij steeds beschikt over de beste software met het oog op de toekomst. Daarbij zien we onszelf niet alleen als leverancier. Ons deskundig team helpt jou altijd de beste oplossing te vinden.