Skip to content
020 – 638 14 89
020 – 638 14 89
MijnBakkerSpees
mijnBakker&Spees
MijnBakkerSpees
mijnBakker&Spees
  • CIVIEL
    • CIVIEL
    • RAW-Bestek
    • Calculatie
    • RAW-Administratie
    • V&G Plan
    • Keuringsplan
    • Klantverhalen
    • Trainingen
  • VISI
    • VISI
    • voor Aannemers
    • voor Opdrachtgevers
    • voor Ingenieursbureaus
    • voor Leveranciers
    • Toepassingen
      • UAV2012
      • UAV-GC
      • Bouwteam
      • Deelopdrachten
      • STABU
      • BIM
      • AUR
    • Features
      • Basis features
      • Extra features
      • Koppelingen
    • Klantverhalen
    • Trainingen
  • CALC
    • CALC
    • voor Opdrachtnemers
    • voor Opdrachtgevers
    • voor Ingenieursbureaus
    • Features
    • Klantverhalen
    • Trainingen
  • Over ons
    • Over ons
    • Ons team
    • Werken bij
    • Nieuws
  • Contact

CIVIEL

RAW-Bestek

Calculatie

RAW-Administratie

V&G Plan

Abonnement

Huur

Online

Onderwijs

CIVIEL Trainingen

CIVIEL Klantverhalen

VISI

voor Aannemers

voor Adviesbureaus

voor Opdrachtgevers

voor Leveranciers

Features

Koppelingen

UAV2012

UAV-GC

Bouwteam

Deelopdrachten

Stabu

BIM

AUR

VISI Trainingen

VISI Klantverhalen

CALC

voor Aannemers

voor Opdrachtgevers

voor Ingenieursbureaus

Features

Investeringsraming

Kostenraming energietransitie

Offerte

Kostenraming en offerte

Onderhoudsraming

Contractprijzen

CALC Trainingen

CALC Klantverhalen

Over ons

Team

Werken bij

Contact

Nieuws

Evenementen

Trainingen

Klantverhalen

Algemene voorwaarden

Privacybeleid

MijnBakkerSpees
mijnBakker&Spees
info@bakkerspees.nl
Amstel 141F
1018 EP Amsterdam
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Linkedin Bakker&Spees
Youtube Bakker&Spees
Bakker&Spees/Klantverhalen/Bedrijfsnaam1

Klanten: Bedrijfsnaam1

VISI Project

Landmaken Strandeiland IJburg

IJburg aan de oostkant van Amsterdam bestaat uit zes eilanden waarop circa 18.000 woningen worden gebouwd voor zo’n 45.000 inwoners. De aanleg van de eilanden gebeurt in twee fasen. Binnen de tweede fase is gestart met het landmaken voor Strandeiland. Strandeiland wordt het grootste eiland van IJburg. Het behoort met 8.000 woningen tot de grootste toekomstige stadswijken van Amsterdam. Gelegen aan de IJburgbaai met een 750 meter lang stadsstrand en aan de zuidzijde een ruige natuurrand aan het IJmeer is dit een nieuw stuk van Amsterdam. Voor commerciële en maatschappelijke bestemmingen komt 120.000 vierkante meter beschikbaar. Plus bijna 6 hectare aan groen voor recreatie.

VISI-project Strandeiland IJburg Amsterdam, Bakker&Spees

Landmaken Strandeiland IJburg

Het project

Tegen een aanneemsom van zo’n 85 miljoen euro mag baggeraar Boskalis het nieuwe Strandeiland opspuiten. Daar hoort ook een natuurgebied van 3 hectare bij met mosselbanken en een rietlandschap. Medio 2018 is men begonnen met het spuiten van zand in het IJmeer. Er wordt ruim acht miljoen kubieke meter zand gebruikt om het eiland uit de grond te stampen. Omgerekend zijn dat bijna 230.000 vrachtwagens. Het zand komt uit het IJsselmeer en is losgekomen bij het verdiepen van de vaargeul tussen Urk en Den Oever.
Oorspronkelijk stond het nieuwe eiland bekend als het Middeneiland. De naam is veranderd in Strandeiland omdat het eiland een groot stadsstrand krijgt. Daarnaast zijn er meerdere kleinere natuurstrandjes verdeeld over het eiland. Naar verwachting kan er vanaf 2022 worden gebouwd op het Strandeiland.

VISI-project Strandeiland IJburg Amsterdam, Bakker&Spees

Projectpartners

  • Boskalis
  • Gemeente Amsterdam

Looptijd

  • 2018 – 2022

Toepassing

Gebruik van VISI

Binnen het project wordt VISI toegepast om alle communicatie en informatie tussen de gemeente Amsterdam en Boskalis uit te wisselen. Het project is op basis van UAV2012 opgezet, waarbij wordt gecommuniceerd over onder andere beoordelings- en registratiedocumenten, termijnstaten, afwijkingen en wijzigingen.

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
VISI-project Strandeiland IJburg Amsterdam, Bakker&Spees

Beeld: ©Gemeente Amsterdam

Maak kennis met VISI

VISI van Bakker&Spees is hét online samenwerkingsplatform voor bouwend Nederland. Met onze VISI software kun je slimmer samenwerken in elk bouwproces.

MAAK KENNIS MET VISI
VISI rollen en workflow bakker&spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

VISI Project

Uitbreiding Schiphol: Uniform Platform

Steeds meer mensen reizen graag via Schiphol en daardoor zetten steeds meer luchtvaartmaatschappijen grotere vliegtuigen in van en naar Amsterdam. Soms is het nodig om deze zogenoemde widebody-vliegtuigen tijdelijk te parkeren als hiervoor geen ruimte is aan de gate. Om dat te faciliteren, heeft Schiphol extra bufferruimte nodig. Zo snel mogelijk. Daarom breidt Schiphol één van de bufferlocaties, het Uniform platform, uit.

VISI-project Uniform Platform Schiphol, Bakker&Spees

Uitbreiding Schiphol: Uniform Platform

Het project

Met de verbouwingen tussen 2018 en 2020 breidt Schiphol uit naar elf bufferposities en wordt het een platform waar je ‘U’ tegen zegt. Het Uniform platform is een bufferlocatie die relatief dicht bij de gates ligt . Op dit moment biedt het platform ruimte voor vijf widebody-vliegtuigen, maar dat is niet genoeg voor de huidige toestroom. Met de verbouwingen tussen nu en 2020 breidt Schiphol het platform uit naar elf bufferposities. Voor uitbreiding van het Uniform platform is nodig:

  • 50.000 m3 zand
  • 55.000 m2 beton
  • 110.000 m2 asfalt
  • 2 km roostergoot
  • 2,6 km hemelwaterafvoer
VISI-project Uniform Platform Schiphol, Bakker&Spees

Projectpartners

  • Schiphol

Looptijd

  • 2018 – medio 2021

Toepassing

Gebruik van VISI

Om de bufferzones voor het regenwater aan te leggen, de bekabeling diep in de grond aan te leggen of om simpelweg de voortgang in te zien, gebruikt dit project VISI. Alle formele communicatie wordt via VISI gecommuniceerd. Denk hierbij aan documenten ter acceptatie of toetsing en contractwijzigingen.

Meer weten over dit project?
Schiphol Uniform Platform

Maak kennis met VISI

VISI van Bakker&Spees is hét online samenwerkingsplatform voor bouwend Nederland. Met onze VISI software kun je slimmer samenwerken in elk bouwproces.

MAAK KENNIS MET VISI
VISI rollen en workflow bakker&spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

VISI Project

Herinrichting Hart Leusderkwartier

Binnen het Leusderkwartier in Amersfoort heeft de gemeente Amersfoort verbeteringen aangebracht in de Woestijgerweg, Everard Meysterweg, Daltonstraat en het Laurens Costerplein. De werkzaamheden in het Leusderkwartier bestonden uit het vervangen van de riolering (op sommige plaatsen honderd jaar oud), het aanleggen van een hemelwaterriool en het herinrichten van de openbare ruimte.

VISI-project Leusderkwartier Amersfoort, Bakker&Spees

Herinrichting Hart Leusderkwartier

Het project

Aannemer van Gelder werkte in het kader van de vernieuwing van de kruising Leusderweg, Daltonstraat, Van Campenstraat aan het kruispunt. In het kruispunt is een nieuw rioolsysteem aangelegd met een apart riool voor vuil water en een apart nieuw riool voor het regenwater. Dit zogenoemde hemelwaterriool zorgt dat het water deels in de bodem zakt en deels naar de Heilligerbergerbeek stroomt. Het nieuwe rioolsysteem draagt bij aan het klimaatbestendiger maken van de stad. Het vernieuwde kruispunt heeft duidelijke rode rijstroken voor fietsers en zwarte rijstoken voor auto’s. Hiermee worden fietsers en auto’s beter van elkaar gescheiden. Dat zorgt voor een betere verkeersveiligheid. In de Woestijgerweg Noord is het oudste stukje riool van Amersfoort vervangen. Dit riool was inmiddels ruim 100 jaar oud.

VISI-project Leusderkwartier Amersfoort, Bakker&Spees

Projectpartners

  • Van Gelder
  • Gemeente Amersfoort.

Looptijd

  • 2018 – 2019

Toepassing

Gebruik van VISI

Binnen het project is VISI toegepast om alle communicatie en informatie tussen de gemeente Amersfoort en Van Gelder uit te wisselen. Het project is op basis van UAV-GC opgezet, waarbij wordt gecommuniceerd over onder andere documenten ter acceptatie en toetsing, termijnen, verslagen en wijzigingen.

Beeld: ©Van Gelder

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

Maak kennis met VISI

VISI van Bakker&Spees is hét online samenwerkingsplatform voor bouwend Nederland. Met onze VISI software kun je slimmer samenwerken in elk bouwproces.

MAAK KENNIS MET VISI
VISI rollen en workflow bakker&spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

VISI Project

Valkbrug Leiden

De nieuwe Valkbrug in Leiden is een iconische brug, opgebouwd uit vier deelbruggen. De brug verbindt het stationsgebied met de Lammermarkt. De nieuwe brug maakt de situatie ook overzichtelijker voor het vaarverkeer. De Valkbrug verbindt het Schuttersveld en Molenwerf in Leiden, vlakbij molen de Valk. In 2002 is ter vervanging van de oude brug een noodbrug gebouwd, maar deze tijdelijke brug lag inmiddels al ruim vijftien jaar op zijn plek en was aan vervanging toe. Deze brug is vervangen door de nieuwe Valkbrug. Het resultaat is een iconische brug, eigenlijk opgebouwd uit vier deelbruggen. De brug verbindt het stationsgebied met de Lammermarkt. De nieuwe brug maakt de situatie ook overzichtelijker voor het vaarverkeer.

VISI-project Valkbrug Leiden, Bakker&Spees

Valkbrug Leiden

Het project

De nieuwe brug overspant in een deel de singel met een vrije overspanning van ca. 26 meter. De brug is makkelijker te passeren voor wegverkeer, omdat de brug veel minder steil wordt en geleidelijke overgangen heeft. De doorvaartbreedte en -hoogte is geoptimaliseerd zodat pleziervaart gemakkelijker de brug kan passeren. De doorvaarhoogte is 1,75 meter. Er ontstaat daardoor ook een overzichtelijkere situatie voor het vaarverkeer omdat de bocht in de singel minder scherp is en de doorgang onder de brug veel breder is geworden. De voorbereidende werkzaamheden zijn gestart eind 2017, de brug is opgeleverd in juli 2019.

VISI-project Valkbrug Leiden, Bakker&Spees

Projectpartners

  • Van Boekel Bouw en Infra
  • Gemeente Leiden

Looptijd

  • 2017 – 2019

Toepassing

Gebruik van VISI

Binnen het project is VISI toegepast om alle communicatie en informatie tussen de Gemeente Leiden en Van Boekel uit te wisselen. Het project is op basis van UAV-GC opgezet, waarbij wordt gecommuniceerd over onder andere documenten ter acceptatie en toetsing, termijnen, verslagen en wijzigingen.

Beeld: ©Van Boekel

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

Maak kennis met VISI

VISI van Bakker&Spees is hét online samenwerkingsplatform voor bouwend Nederland. Met onze VISI software kun je slimmer samenwerken in elk bouwproces.

MAAK KENNIS MET VISI
VISI rollen en workflow bakker&spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

CIVIEL Klantverhaal

Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard

‘De betrouwbaarheid is een groot pluspunt’

Van Gerrit Alblas, projectleider en technisch manager bij het Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard, hoeft niet alles digitaal. ‘Kijk, dit is mijn laptop’, grapt hij, wijzend naar zijn ouderwetse notitieblok dat schuilgaat in een zwarte hoes. Hij prefereert pen en papier boven al die schermpjes. Maar gaat het om de optimalisatie van werkprocessen, dan staat Gerrit digitaal wel zijn mannetje.

Ruben Blair en Dieta Baljet van Bakker&Spees zijn afgereisd naar Rotterdam om het Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard (HHSK) als 100e CIVIEL klant in het zonnetje te zetten. Na het uitreiken van een boeket en een fotomoment voor het gebouw aan de Maasboulevard, vertelt Gerrit geanimeerd over zijn vak en het belang van IT voor het werkproces.

CIVIEL Klantverhaal: Bakker&Spees bij HHSK

Met de voeten in de klei

Het huidige hoogheemraadschap is op 1 januari 2005 ontstaan uit een fusie tussen het hoogheemraadschap van Schieland en het hoogheemraadschap van de Krimpenerwaard. Gerrit werkt al 19 jaar bij de organisatie. Hij is groot geworden binnen HHSK met de traditionele manier van werken, met de voeten in de klei. ‘De tijden zijn veranderd. Het integrale projectmanagement is ingevoerd, waarbij de verantwoordelijkheden binnen een project meer zijn afgebakend. Dat heeft zeker zijn voordelen maar het is een andere manier van werken’.. Gerrit geeft eerlijk toe dat hij daar weleens moeite mee heeft. Hij is en blijft een mensenmens, die opbloeit bij persoonlijk contact in plaats van heen en weer te mailen. Een verhit telefoontje met een inwoner, daar wist Gerrit wel raad mee door – hup – in de auto te springen en ter plekke de gemoederen te sussen.

 

Ambassadeur voor de digitalisering

Bij zijn vorige werkgever was hij gewend aan de software van Bakker&Spees, en toen Gerrit overstapte naar HHSK, keek hij gek op toen daar geen specifiek besteksprogramma bleek te zijn. Gelukkig wist Gerrit het hem vertrouwde programma bij zijn nieuwe werkgever te introduceren, en heeft zo een ambassadeursrol op zich genomen bij de digitalisering van het werkproces. ‘In die tijd ging alles via een floppydisk, en aan één enkele pc hadden we genoeg. Pas toen meer collega’s met de software gingen werken, zijn we gaan uitbreiden met licenties via de server.’

 Kennisbank CIVIEL

Inmiddels is de situatie weer anders: in 2020 is Gerrit nog de enige op de afdeling Waterkeringen en Wegen die ervaring heeft met het zelf creëren van bestekken. Hij is zich ervan bewust dat hij met zijn jarenlange ervaring een bron van kennis is. Nog een kleine anderhalf jaar en dan komt het pensioen in zicht, dus is het zaak de expertise van Gerrit veilig te stellen. Want één ding is zeker: hij heeft de missie om de organisatie goed achter te laten, straks na zijn vertrek. Ruben Blair oppert dat Gerrit als ‘oude rot’  in het vak misschien wel een steentje zou kunnen bijdragen aan de kennisbank CIVIEL die momenteel wordt opgezet op de nieuwe mijnbakkerspees-omgeving.

 

Nieuwsgierig naar CIVIEL 9

Over specifieke wensen ten aanzien van de software zegt Gerrit: ‘Ik zou het zo een-twee-drie niet weten. Het programma is compleet en werkt prima. Ook bij de servicedesk word ik goed geholpen, als ik ze een keer nodig heb. De betrouwbaarheid en de bereikbaarheid zijn de pluspunten van Bakker&Spees, dat snelle schakelen is fijn.’ Gerrit ziet uit naar de nieuwe versie CIVIEL 9, waarvan het onderdeel RAW-Bestek over niet al te lange tijd zal uitkomen. En dan weet hij toch iets te bedenken: ‘Ik zou binnenkort graag iemand van Bakker&Spees langs zien komen om een demonstratie te geven, dan weet ik vast een beetje wat ik kan verwachten.’ En dat regelen wij natuurlijk graag.

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

Maak kennis met CIVIEL

Met CIVIEL maak je RAW-bestekken, V&G-plannen, calculaties en administraties. Onze software is gebaseerd op de RAW-systematiek en goedgekeurd door CROW, dit maakt CIVIEL betrouwbaar.

MAAK KENNIS MET CIVIEL
CIVIEL software van Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Aannemers, VISI Klantverhaal

ProRail en Combinatie CrommeLijn

‘VISI vervangt het papierwerk: een besparing van 20%’

Met een duur van maar liefst tien jaar is Spoorzone Delft uitgeroepen tot het langstlopende project waarbij de VISI software van Bakker&Spees is toegepast. Tijd om terug te blikken met Rob de Weijze, bouwmanager bij ProRail, en Barend Klijn, contractmanager van Combinatie CrommeLijn en samen met hen stil te staan bij wat er specifiek komt kijken bij zo’n langdurig project.

OVER VISI
Spoorzone Delft, Bakker&Spees

In 2008 heeft ProRail de bouw van de spoortunnel gegund aan Combinatie CrommeLijn (CCL), een consortium van aannemingsmaatschappijen DIMCO BV (voormalig CFE Nederland), Mobilis BV en Dura Vermeer Groep NV. In juli 2018 leverde Combinatie CrommeLijn het laatste deel van project Spoorzone op aan ProRail, Ontwikkelingsbedrijf Spoorzone Delft en gemeente Delft. Daarmee is na tien jaar bouwen de eindmijlpaal van het project bereikt. De uiteindelijke opdracht bestond uit het ontwerp en de bouw van een spoortunnel van 2,3 kilometer met ondergronds station, een parkeergarage langs de Spoorsingel, twee ondergrondse fietsenstallingen en de herinrichting van de openbare ruimte.

Met een duur van maar liefst tien jaar is Spoorzone Delft uitgeroepen tot het langstlopende project waarbij de VISI software van Bakker&Spees is toegepast. Tijd om terug te blikken met Rob de Weijze, bouwmanager bij ProRail, en Barend Klijn, contractmanager van Combinatie CrommeLijn en samen met hen stil te staan bij wat er specifiek komt kijken bij zo’n langdurig project.

 

Technisch hoogstandje

Het project Spoorzone Delft werd door Bakker&Spees destijds ingericht in softwareversie 2 en in deze versie is het programma al die jaren blijven draaien. Arne Bruinse, productspecialist van Bakker&Spees en van begin af aan betrokken bij het project: ‘De performance van de software ging na verloop van tijd onvermijdelijk achteruit door het werken in een oudere versie. Technisch gezien bleek het voor dit project te gecompliceerd om over te stappen naar een nieuwe versie. Maar we hebben ons uiterste best gedaan om het systeem met de nodige improvisatie in de lucht te houden – en dat lukte tot op het eind.’

 

Positieve ervaringen met VISI

‘Toen VISI in 2010 werd geïntroduceerd binnen het project, was er aanvankelijk wel scepsis’, biecht Rob de Weijze op. ‘We zeiden tegen elkaar: we gaan niet alles in VISI doen, want als het mis gaat met de software heb je niks’. Om die reden werd besloten om de eerste tijd een dubbel systeem voor documentenbeheer te hanteren. Maar in de loop der jaren heeft VISI zich bewezen als een betrouwbaar digitaal platform dat de samenwerking stroomlijnt en alle informatie en formele communicatie vastlegt volgens de VISI standaard.’ Het eenduidige overzicht, weten waar welke tekening en welke info te vinden is, dat is het mooie van VISI, en zeker bij een langlopend project als dat van ons. Zo voorkom je onnodige discussie met de contractpartijen’, zegt Barend.

10 tot 20% kostenbesparing

‘Wat ik persoonlijk wel eens mis, is de mogelijkheid van aantekeningen in de kantlijn, maar tegelijkertijd is de dichtgetimmerde workflow van VISI ook een voordeel’, aldus Rob. Barend geeft aan dat VISI in de eerste plaats een middel is en geen doel. ‘Je moet met elkaar in gesprek blijven. Als bijvoorbeeld het pingpong-effect optreedt, waarbij berichten meer dan drie keer heen en weer gaan, dan kan dat een signaal zijn van iets anders. Het systeem vraagt discipline, maar dan is het ook een krachtig middel, met name voor een eenduidig archief.’ Ten aanzien van de kostenbeheersing, zegt Rob: ‘Een VISI transactie vervangt het papierwerk. Dat betekent een besparing van 10 tot 20% op ondersteunend personeel, een bouwadministrateur minder dus.’ Barend vult aan: ‘Minder discussie achteraf en minder zoeken bespaart uiteindelijk ook kosten.’

 

Blij met één aanspreekpunt

De beide mannen zijn lovend over de samenwerking met Bakker&Spees. ‘Er werd flexibel met ons meegedacht over oplossingen. Zo werd de stapel documenten die dateerden uit de ontwerpfase in 2008, door een medewerkster van Bakker&Spees op locatie in Delft weggewerkt in het VISI systeem. Maar waar we vooral blij mee waren, is dat Arne Bruinse in de rol van projectleider een constante factor voor ons is geweest. Er was een vast aanspreekpunt en dat bracht stabiliteit. We hoefden ons hierdoor nooit druk te maken over het gedoe achter de schermen.’

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
Spoorzone Delft, Bakker&Spees

Beeld: ©Ronald Tilleman, in opdracht van ProRail

VISI voor Aannemers

Ben je aannemer? Dan moet je veel afstemmen met je opdrachtgevers en leveranciers. Het online samenwerkingsplatform VISI helpt je een handje hierbij. Op deze manier krijg je grip op elk project.

VISI VOOR AANNEMERS
VISI rekenen tussen velden Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

VISI Project

Wijk IJpelaar Breda

De wijk IJpelaar in Breda kampt met hoge grondwaterstanden, wat regelmatig leidt tot overlast voor beheer openbare ruimte en bewoners. Gemeente Breda pakt deze grondwaterstand aan in combinatie met het vervangen van de riolering, verharding en verlichting. Alle straten in de wijk IJpelaar in Breda gaan gefaseerd op de schop voor werk aan de riolering, drainage, bestrating en lichtmasten.

VISI-project IJpelaar Breda, Bakker&Spees

Wijk IJpelaar Breda

Het project

Om de grondwateroverlast op openbaar terrein tegen te gaan, wordt een drainagesysteem onder de verharding aangelegd. Gelijktijdig met aanleg van de drainage wordt het riool vervangen inclusief huisafvoeren en straatafwatering. Na de werkzaamheden onder de grond worden de straten ook opnieuw ingericht met deels hergebruik van materialen. Zo worden de trottoirs, rijbaan en openbare verlichting opnieuw aangelegd. De werkzaamheden worden in fases over meerdere jaren verspreid in de wijk uitgevoerd.

VISI-project IJpelaar Breda, Bakker&Spees

Projectpartners

  • Van den Elshout & de Bont Waalwijk
  • Gemeente Breda

Looptijd

  • 2015 – 2020

Toepassing

Gebruik van VISI

Binnen het project is VISI toegepast om alle communicatie en informatie tussen de Gemeente Breda en Van den Elshout & de Bont uit te wisselen. Het project is op basis van UAV2012 met een specifieke module voor raamovereenkomsten opgezet, waarbij wordt gecommuniceerd over alle kwalitatieve en financiële aspecten van de deelprojecten. Zo ontstaat er een volledig beeld van alle werkzaamheden die vallen onder de raamovereenkomst, maar wordt ook alle communicatie over de specifieke deelopdrachten gevoerd, middels onder andere documenten ter beoordeling, bewijsdocumenten, weekrapporten, termijnen en bestekswijzigingen.

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
VISI-project IJpelaar Breda, Bakker&Spees

Beeld: ©Van den Elshout & de Bont Waalwijk

Maak kennis met VISI

VISI van Bakker&Spees is hét online samenwerkingsplatform voor bouwend Nederland. Met onze VISI software kun je slimmer samenwerken in elk bouwproces.

MAAK KENNIS MET VISI
VISI rollen en workflow bakker&spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Opdrachtgevers, VISI Klantverhaal

Gemeente Amstelveen

Project Aanpassing knooppunt Ouderkerkerlaan

Tijdens een rondleiding op uitnodiging van de BAM wordt duidelijk dat hier de komende twaalf maanden heel wat gaat verrijzen. Reinier Pieters, contractmanager bij de gemeente Amstelveen, en Tijn Huberts, toetscoördinator namens gemeente Amstelveen, vertellen ondertussen over hun ervaringen met VISI. In opdracht van gemeente Amstelveen gaat aannemer BAM Infra het viaduct verbreden en een fietstunnel aanleggen ten zuidoosten van het viaduct. Dit is een van de vijf projecten die vooruitlopen op de werkzaamheden aan de A9. Het doel hiervan is om de capaciteit van het zogenaamde onderliggende wegennet (OWN) te vergroten. Afgelopen juli zijn de voorbereidingen voor de bouw van start gegaan en in september 2020 is het project volgens planning afgerond.

OVER VISI
VISI-project Aanpassing knooppunt Ouderkerkerlaan gemeente Amstelveen, Bakker&Spees

Het project Ouderkerkerlaan is omvangrijk te noemen, met drie kunstwerken, een wegreconstructie en veel kabel- en leidingwerk. Voor Reinier Pieters was het een logische keuze om binnen dit project met VISI van Bakker&Spees aan de slag te gaan. Reinier heeft eerder ervaring met VISI opgebouwd bij ProRail en vindt het een handig platform om de besluitvorming tijdens het project vast te leggen en overzicht te houden over ieders taken en de status van informatiestromen en documenten. De formele contractcommunicatie en de bijbehorende besluitvorming worden vastgelegd in VISI. Reinier Pieters werkt voor dit project in VISI samen met Tijn Huberts. Reinier: ‘Je moet in de eerste plaats zelf scherp blijven bij het vullen van het platform, maar VISI doet de rest. Het is een fijne tool om te gebruiken binnen de projectorganisatie. Het werken met VISI zorgt voor vernieuwing en wordt wat mij betreft in de nabije toekomst ook binnen andere projecten van de gemeente toegepast.’

 

Transparantie is het toverwoord

Bij het project Ouderkerkerlaan draait alles om zorgvuldigheid. ‘Tijdens de voorbereidingsfase hebben we een goed beeld gekregen van wat we kunnen verwachten’, verduidelijkt Reinier. ‘Verder proberen we zoveel mogelijk op zaken te anticiperen, dat gaat van de informatiestroom rond een incident tot maatregelen om toekomstige voorvallen te voorkomen. Door de inzet van omgevingsmanagers zitten we kort op de bewoners. Transparantie is het toverwoord.’

Verbeterpunten voor de volgende keer

Op de vraag wat ze een volgende keer anders zouden doen, antwoordt Tijn: ‘Een gezamenlijke startbijeenkomst voor VISI met gemeente Amstelveen en contractpartner BAM zouden wij prettig hebben gevonden, met oog op de nauwe samenwerking.’ Gevraagd naar de wensen rondom de software zelf, geeft Tijn aan benieuwd te zijn naar de implementatie van de koppeling Relatics en VISI. ‘De nieuwe reviewfunctie van de bijlagen bij een bericht is een verbetering voor wat betreft de controlemogelijkheid’, vult Reinier aan. ‘VISI is een prima tool voor contractmanagement voor wat betreft de formele communicatie. Persoonlijk loop ik wel eens aan tegen de vaste workflow, maar juist die uniformiteit is meteen ook de kracht van VISI.’

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
VISI-project Aanpassing knooppunt Ouderkerkerlaan gemeente Amstelveen, Bakker&Spees

Beeld: ©Bakker&Spees

VISI voor Opdrachtgevers

Werk je als opdrachtgever? Dan bewaak je elk project van initiatief tot resultaat. Het online samenwerkingsplatform VISI helpt je een handje hierbij. Op deze manier krijg je grip op elk project.

VISI VOOR OPDRACHTGEVERS
SuperVISI Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

CIVIEL Klantverhaal

Rooden Landscape Solutions

‘Op Bakker&Spees kunnen we terugvallen’

‘Niemand is een binnenmens’ volgens een bekende reclameslogan en bij Rooden Landscape Solutions weten ze dat maar al te goed. Of het nou gaat om een stadspark, een sportveld of een speelplein: Rooden Landscape Solutions creëert natuur en ontspanning waar iedereen van profiteert. Raymond Gelissen is manager bedrijfsbureau, houdt zich bezig met de werkvoorbereiding en aanbestedingen, en is verantwoordelijk voor de technische dienst met zes monteurs en een uitgebreid machinepark. ‘We hebben vijftig man vast personeel; met seizoenswerkers erbij komen we aan het dubbele aantal in de zomer.’

CIVIEL Klantverhaal: Rooden Landscape Solutions, Bakker&Spees

Snelle servicedesk

Rooden Landscape Solutions is als een van de eerste klanten van Bakker&Spees begonnen met een Calculatiemodule in 1994. Het is 25 jaar later niet meer voor te stellen, maar het aanvragen van licentiebestanden gebeurde toen nog per fax. Ook helpdeskvragen over de software werden per fax afgedaan. Raymond schetst zijn huidige ervaringen: ‘Het programma van Bakker&Spees werkt simpel en makkelijk, maar we lopen toch wel eens tegen iets aan. Dan is het fijn dat we terug kunnen vallen op de servicedesk van Bakker&Spees. Zeker bij een aanbesteding is het noodzaak dat je snel verder kunt. Onze ervaring is dat als het niet direct opgelost kan worden, we altijd binnen een halfuur worden teruggebeld en correct worden geholpen.’

 

Veel verandering

De organisatie van Rooden Landscape Solutions maakt sinds 2017 een ingrijpend veranderingsproces door, ingegeven door strategische motieven. Sinds juli van dat jaar zijn ze onderdeel van het internationaal familiebedrijf Vebego, dat actief is in de facilitaire dienstverlening. In 2018 is Rooden Landscape Solutions samengegaan met de serviceverlenende partner Balanz Groen. Dit moet leiden tot teams waarbij reguliere krachten en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt zo efficiënt mogelijk samenwerken. ‘Het groenonderhoud is voor de collega’s van Balanz Groen, het gespecialiseerde machinewerk is voor Rooden Landscape Solutions. Zo doet iedereen waar ie goed in is,’ verduidelijkt Raymond. ‘Maar natuurlijk vraagt dit tijd en energie van alle partijen. De jongens buiten werken op dit moment nog gescheiden, de samenwerking moet langzaam groeien.’

Klaar voor de toekomst

Klein begonnen met een enkele softwarelicentie van Bakker&Spees, heeft Rooden Landscape Solutions de software in de loop van de tijd zien uitbreiden tot 8 licenties. Naast Calculatie werkt Raymond met RAW-Administratie, waar veel weekstaten en termijnstaten mee gemaakt worden. Wat de groei van het bedrijf betekent voor de verdere automatisering kan Raymond nog niet overzien: ‘Over de hele organisatie genomen zijn nog niet alle processen geautomatiseerd, dus daar liggen voldoende kansen.’ Raymond ziet alle ontwikkelingen positief tegemoet. ‘Het samengaan van twee culturen, met elk een eigen werkwijze, gaat niet zonder slag of stoot. Voor de meeste mensen geldt dat je wilt houden wat je hebt. Maar de realiteit is dat het traject is ingezet, dus je kan het beste maar met de stroom mee. Wij zijn klaar voor de toekomst, onze ambitie is om hét groenbedrijf van Limburg te worden.’

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN
CIVIEL Klantverhaal: Rooden Landscape Solutions, Bakker&Spees

Maak kennis met CIVIEL

Met CIVIEL maak je RAW-bestekken, V&G-plannen, calculaties en administraties. Onze software is gebaseerd op de RAW-systematiek en goedgekeurd door CROW, dit maakt CIVIEL betrouwbaar.

MAAK KENNIS MET CIVIEL
CIVIEL software van Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

CIVIEL Klantverhaal

Adviesbureau Haver Droeze

‘Feeling met het werkveld’

Ons 30-jarig bestaan is een mooi moment om samen met onze eerste klant, adviesbureau Haver Droeze, terug te blikken op de tijd van de Atari en de floppydisk.
Adviesbureau Haver Droeze uit Amersfoort is een van de trouwe klanten uit de beginfase die nog altijd werken met Bakker&Spees software. Dick Haver Droeze, tuin- en landschapsarchitect BNT en oprichter van het gelijknamige adviesbureau, haalt graag herinneringen op aan de jaren tachtig.

CIVIEL Klantverhaal: Haver Droeze, Bakker&Spees

Van papier naar pc

De eerste computer op kantoor, dat had toen best wat voeten in de aarde. Met MB Boek, een van de eerste producten van Bakker&Spees, deed de Atari zijn intrede bij Haver Droeze. De jonge dochter van Dick keek over zijn schouder mee en kon het niet laten om in te grijpen. ‘Maar pap, waarom doe je het nou niet zò?’ Dertig jaar later is diezelfde dochter als juridisch adviseur en vennoot aan het bedrijf verbonden, een welkome discipline die maar weinig landschapsarchitecten in huis hebben. De geschiedenis van bureau Haver Droeze gaat terug tot 1982. Als jonge landschapsarchitect won Dick een prijsvraag, die hem een mooi startkapitaal opleverde om samen met een compagnon een eigen bedrijf te beginnen. Het was nog de tijd van alles op papier en alles met de hand, kantoorautomatisering was geen gemeengoed. ‘Via collega Jeroen Heij kwam ik in contact met Marius Bakker, medeoprichter van Bakker&Spees. Marius had de opleiding tuin- en landschapsinrichting gedaan en had zich daarna gestort op het automatiseren van de bedrijfsvoering binnen de groensector.’ Dick was meteen enthousiast over MB Boek: ‘Het zat heel vernuftig in elkaar, voor die tijd al. Het was niet alleen toegankelijk maar ook uniek met de mogelijkheid van urenregistratie en kostenregistratie.’

 

Pilotproject voor boekhoudsoftware

Toen het bericht kwam dat het programma vanaf 2012 niet meer technisch ondersteund zou worden, gingen ze bij Haver Droeze gedwongen op zoek naar een alternatief. Maar het vervangende programma van een andere leverancier bleek in de praktijk niet te kunnen tippen aan het efficiënte MB Boek. ‘Dankzij Bakker&Spees werd het met wat kunst- en vliegwerk toch mogelijk om de vertrouwde boekhoudsoftware nog een tijd in de lucht te houden. Maar het definitieve einde van het oude MB Boek kwam onvermijdelijk in zicht. Voor ons reden om opnieuw rond de tafel te gaan met Gé Spees en Marius Bakker.’ Zo werd het idee geboren om de functionaliteiten van MB Boek na te bouwen in de VISI-software, een pilotproject waaraan Haver Droeze graag meewerkt. ‘De software wordt in verschillende fases opgeleverd, waarna wij de werking testen en op basis van onze ervaringen volgen er dan weer aanpassingen. Nadeel van een nieuw te ontwikkelen applicatie is wel dat deze niet 1-2-3 gerealiseerd is, terwijl het ons niet snel genoeg kan gaan. Wij wachten met smart tot het nieuwe boekhoudprogramma volledig operationeel is, vooral met het oog op onze boekhoudster die straks met pensioen gaat. Het zou fijn zijn als haar opvolgster vooraf nog in het systeem ingewerkt kan worden.’

Blij met software op maat

‘Niettemin zijn wij heel gelukkig met de inspanningen van Bakker&Spees om voor ons dit maatwerk te leveren. Die faciliterende houding, het meedenken is wat wij enorm waarderen. En als het voor ons straks werkt, dan kan de applicatie ook breder worden toegepast. Dus ook andere organisaties gaan hiervan profiteren.’
Naast MB-Boek heeft Haver Droeze ook CIVIEL software in huis. Nico van Niejenhuis, technisch medewerker en vennoot, werkt probleemloos met de besteksoftware, die volop is ingezet voor  raamcontracten. Wat betreft de toekomst, wordt de voortschrijdende digitalisering bij Haver Droeze met gezonde relativering bekeken. Nico: ‘Er wordt steeds meer gewerkt met 3D-modellen, er komen minder mensen te pas aan het proces. Er was een tijd dat je op pad moest om een terrein in kaart te brengen. Nu vind je alles op Google en de beelden worden steeds gedetailleerder. Maar dat leidt wel tot blinde vertaling van uitkomsten en te veel standaardoplossingen. Het unieke, de handtekening van het bureau zie je veel beter terug in een handschets.’

 

De meerwaarde van Bakker&Spees

Dick houdt graag een pleidooi voor de menselijke maat: ‘De kracht van Haver Droeze zit ‘m in de creativiteit en ambachtelijkheid, twee factoren die zich maar lastig laten automatiseren. Software is er om processen te ondersteunen, maar de mens blijft bepalend voor de kwaliteit van de leefomgeving.’
‘Feeling met het werkveld is een element dat we ook terugzien bij Bakker&Spees. Het zijn techneuten die vanuit de praktijk de vertaalslag naar de automatisering hebben weten te maken. Dat is voor ons heel waardevol.’

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIAL MEDIA:

  • Icon Linkedin
  • Share Email
BEKIJK ALLE KLANTVERHALEN

Maak kennis met CIVIEL

Met CIVIEL maak je RAW-bestekken, V&G-plannen, calculaties en administraties. Onze software is gebaseerd op de RAW-systematiek en goedgekeurd door CROW, dit maakt CIVIEL betrouwbaar.

MAAK KENNIS MET CIVIEL
CIVIEL software van Bakker&Spees

Maak je keuze

  • Nieuws
    • Bakker&Spees nieuws
      • Samen aan het roer
      • Certificering
    • CIVIEL nieuws
      • RAW
      • de Software
      • Koppelingen
    • VISI nieuws
      • de Standaard
      • de Software
      • BIM
    • CALC nieuws
  • Evenementen
  • Trainingen
    • CIVIEL trainingen
    • VISI trainingen
    • CALC trainingen
  • Klantverhalen
    • CIVIEL Klantverhaal
    • VISI Klantverhaal
      • Opdrachtgevers
      • Aannemers
      • Ingenieursbureaus
    • VISI Project
    • CALC Klantverhaal

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Berichten navigatie

Oudere berichten
Nieuwere berichten

Recent Posts

  • Samen aan het roer #10
  • Milieukostenramingen: de sleutel tot duurzaam ontwerpen
  • Terugblik VISI Inspiratiedag Noord-Oost
  • CIVIEL E-learning
  • Met vertrouwen richting 2050

Recent Comments

Geen reacties om weer te geven.

Archives

  • maart 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • oktober 2024
  • juni 2024
  • april 2024
  • januari 2024
  • december 2023
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juni 2023
  • mei 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • maart 2022
  • november 2021
  • juni 2021
  • april 2021
  • februari 2021
  • januari 2021
  • september 2020
  • augustus 2020
  • november 2019
  • juni 2019
  • april 2019
  • februari 2019
  • december 2018
  • april 2018
  • augustus 2017
  • april 2017
  • maart 2017
  • februari 2017
  • oktober 2016
  • juni 2016
  • december 2015

Categories

  • – de Software
  • – Koppelingen
  • – RAW
  • Bakker&Spees nieuws
  • BIM
  • CALC nieuws
  • Certificering
  • CIVIEL nieuws
  • de Software
  • de Standaard
  • Samen aan het roer
  • VISI nieuws
  • VISI-LoginLive
  • VISI-LoginPreview

Al meer dan 900 organisaties in de grond-, weg-, en waterbouw maken gebruik van onze software. Of het nu gaat om aanbesteding, voorbereiding, uitvoering of onderhoud.

MijnBakkerSpees
mijnBakker&Spees
  • CIVIEL
  • VISI
  • CALC
  • Trainingen
  • Klantverhalen
  • Nieuws
  • Over ons
  • Privacybeleid
  • Werken bij
  • Contact
Amstel 141F, 1018 EP Amsterdam
info@bakkerspees.nl
020 – 638 14 89

Volg ons op social:

Linkedin Bakker&Spees
Youtube Bakker&Spees

Bakker&Spees Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte! Je ontvangt de nieuwsbrief ongeveer tien keer per jaar in je mailbox. Uitschrijven is makkelijk.

© 2025. Bakker&Spees
Privacy policy

ISO 9001 Bakker&Spees
ISO IEC 27001 Bakker&Spees
NEN commissie Bakker&Spees
VISI-standaard
RAW CROW Bakker&Spees
SBB leerbedrijf Bakker&Spees
Forum Standaardisatie Bakker&Spees
digiGO, Bakker&Spees
X

Kun je niet vinden waar je naar op zoek bent?
Neem contact met onze specialisten op. Zij staan
klaar om je op weg te helpen!