Taak en procesbeheer

Inzicht hebben én houden in alle informatie en documentatie omtrent je certificeringen kan een heuse uitdaging zijn

Inzicht hebben én houden in alle informatie en documentatie omtrent je certificeringen kan een heuse uitdaging zijn. Informatie bevindt zich vaak verspreid door de organisatie. Er ligt een gedeelte bij personeelszaken, een stuk bij de medewerkers buiten en stukken bij jou als KAM-verantwoordelijke.

Alle informatie op één plek

Is het duidelijk wie wat doet of moet doen en waar al deze informatie wordt opgeslagen? Werk je nog met losse papieren of toch liever digitaal? Wordt er eigenlijk wel gewerkt volgens de laatste versies van de documenten en procedures? En daarnaast, hoe houd je dit allemaal overzichtelijk?

Met KAM beheer je al deze informatie online op één centrale plek en dat is wel zo relaxt.

Snel zoeken en up-to-date rapportages

De informatie wordt per onderwerp opgeslagen en kan door middel van diverse zoekfilters snel terug- gevonden worden. Ook beschikt KAM over vele up-to-date rapportages om specifieke informatie op te vragen. Bijvoorbeeld het IF-cijfer, het aantal toolboxmeetings, verbetermaatregelen of de jaarlijkse CO2-uitstoot.

Geen verrassingen

Ook kun je een planning uitdraaien per week, maand of jaar. In dit overzicht staat welke documenten en diploma’s binnenkort verlopen en welke machines en gereedschap gekeurd moeten worden. Maar ook wie er een periodieke medische keuring moet ondergaan en wanneer het tijd is voor een leveranciersbeoordeling. Heel handig dus, want zo kom je nooit voor verrassingen te staan en houd je grip op zaken.

Eigen login voor alle gebruikers

Alle gebruikers hebben een eigen login waarmee ze de hun toevertrouwde informatie kunnen invoeren. Een voorbeeld zijn de werkplekinspecties, die door de uitvoerders worden gedaan. Niet meer met een papieren A4-tje buiten, maar gelijk in KAM. Zolang je beschikt over internet, kun je alles direct invoeren. Dat betekent nooit meer zoekgeraakte of beschadigde paperassen, maar nog belangrijker: nooit meer informatie overtypen. Dit scheelt veel kostbare tijd, die je liever aan andere zaken besteedt.

Als KAM-verantwoordelijke zie je niet alleen wie de inspectie op welke datum heeft gedaan, maar ook de laatste versie per document, inclusief de mutatiedatum en wie deze verwerkt heeft.

Toegang voor externe adviseurs

Werk je samen met een externe adviseur? Dan kan je deze ook toegang geven tot specifieke stukken in het KAM-systeem. Zo kan je adviseur op zijn eigen werkplek de documenten beoordelen zonder onnodige reistijd, wat weer kosten bespaart.

'Het maken van aanpassingen in certificaten komt bij een bedrijf van onze omvang minimaal maandelijks voor, en soms elke week. Nu dat met KAM van Bakker&Spees gedaan wordt, kost dat al snel 25 procent minder tijd, wat neerkomt op zo’n 200 uur per jaar. Deze tijdsbesparing is heel fijn, maar alles op één plek hebben en weten dat een wijziging overal goed is doorgevoerd maakt het échte verschil. Dat geeft mij een gerust gevoel.'

Sylvia de Jonge
Kwaliteitscoördinator
Haastere

Waarom Bakker&Spees?

Grip op de zaak: dat is in 4 woorden wat onze software je geeft. Als je in de GWW werkt, maken we je bedrijfsvoering makkelijker en beter. We helpen je met persoonlijke service en deskundig advies. Zo kun jij de zaken efficiënter, eenvoudiger en plezieriger runnen.

We optimaliseren en innoveren onze producten continu, zodat jij steeds beschikt over de beste software met het oog op de toekomst. Daarbij zien we onszelf niet alleen als leverancier. Ons deskundig team helpt jou altijd de beste oplossing te vinden.